28 Mac 2009

Gambar dan peristiwa.

Calon PAS, Dato' Seri Ir.Muhammad Nizar Jamaluddin berceramah di UPU Pekan Terong pada jam 10.00 malam. Dalam ceramah itu Beliau mengajak seluruh rakyat Bukit Gantang untuk menunaikan tanggung jawab untuk memilih beliau sebagai Ahli Parlimen bagi mewakili dan menyuarakan masalah rakyat. Katanya kemenangan di Bukit Gantang bukan sahaja memberi kesan kepada politik Perak tetapi seluruh Malaysia amnya. Hadir sama ialah ADUN Titi Serong,Drs. Khalil Idham Lim dan ADUN Bercam, Yb.Sum Chiok Ling.

ADUN Titi Serong , Drs. Khalil Idham Lim, turut berceramah. Kata beliau usaha untuk memilih adalah sebahagian dari ibadah dalam Islam dan memilih calon dari PAS yakin lah akan diberikan ganjaran pahala. Yang penting katanya "mengundi calon PAS adalah mengelak dari menyokong BN yang melaksanakan kezaliman yang boleh menyebabkan kita disambar oleh api neraka".

Dato' Seri Nizar pada jam 5.30 petang berada di Kuala Terong dalam majlis Minum Petang bersama warga setempat dari pelbagai kaum. Beliau menerangkan dasar-dasar Kerajaan Pakatan Rakyat selama 10 bulan memerintah Negeri perak. Hadir Sama ADUN Lubok Merbau, Hj. Mohd Zainuddin Yusof, ADUN Titi Serong, Khalil Idham Lim, ADUN Teja, Chang Lih Kang dan ADUN Bercham, Sum Chiok Ling.

Pelbagai bangsa dari kaum Melayu, Cina dan India yang hadir menunjukkan sokongan kepada calon PAS.

Drs. Khalil juga memberikan ucapan. katanya kehadiran pelbagai bangsa pada petang ini menunjukkan mereka tidak takut lagi kepada perjuangan PAS.

ADUN Titi Serong sedang diwawancara oleh TV Antara dan rakan media yang lain . Mendamping beliau dari kir, Setiausaha Akhbar MB Perak, Hj. Anuar Hashim, ADUN Selingsing, Hj. Hussin Din, dan ADUN Gunung Semanggol, Hj.Ramli Tusin.

Ukhuwah Islamiayah, Sokongan dari ADUN Selingsing dan ADUN Gunung Semanggol terhadap laporan polis "kill Nizar". Mereka bertiga sampai pda jam 2.30 di Balai Polis Changkat Jering untuk membuat laporan.

Drs. Khalil menyampaikan ceramah di UPU Jebong,DUN Kuala Sepetang pada malam 25 Mac 2009.

Berceramah di UPUN Sungai Limau, DUN Kuala Sepetang pada malam 24 Mac. Turut Berceramah ialah ADUN Gual Ipoh Kelantan, Wan Yusof, dan Ketua penerangan Pemuda PAS Perak, Azhar Saud.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam YB..
Insya ALLAH...moga ALLAH permudahkan urusan,
doakan untuk kami yang tak dapat pulang...
Tapi kami tetap mengambil tahu apa yang berlaku di Perak...
Terharu YB Dun G.Semanggol (YB saya) dan YB Selinsing memberikan sokongan yang padu...

Insya ALLAH Allahhumusta 'an...
Allahhuyahdeena wa yahdiihim

-