28 Mac 2009

Kesesakan kenderaan dan keselamatan di Bukit Gantang, apa sudah jadi ?

Untuk apa kenderaan ini ? sejak gambar ini diambil kelmarin saya masih belum mendapatkan jawapannya ?

Semasa balik dari melapor kes salah guna kuasa Osman Jailu kelmarin dari Ipoh, sesampainya di tol Changkat Jering saya terkejut dengan deretan kenderaan pasukan keselamatan yang sampai di situ dan berbaris untuk bayar tol.

Kesesakan jalan raya yang disebabkan oleh ramainya pengunjung datang tidak dapat dinafikan. namun apa yang saya lihat terdapat 2 faktor lain yang menyebabkan sejak kelmarin kenderaan mulai bergerak perlahan di sekitar Bukit Gantang.

1. Banyak sangat kenderaan Pasukan keselamatan yang sampai di sini seperti yang saya saksikan.Setiap satu DUN didirikan satu pusat penempatan sementara tapi serba lengkap dengan tempat idur, pejabat, tandas, kantin makan dan keperluan yang lain . Seorang polis yang saya temui mengatakan setiap penempatan boleh menampung lebih kurang 1000 orang pegawai.

Artinya paling kurang akan berkampung pasukan keselamatan dari luar paling kurang 3000 orang.Bayangkan deretan kenderaan mereka yang mula sampai kelmarin melapor diri menyebabkan kenderaan bergerak perlahan.

2. Projek mee segera yang di dakwa oleh Najib tiada, rupanya makin menjadi sejak akhir-akhir ini . Akibatnya jalan ditutup selorong sedangkan kenderaan semakin banyak. macam mana jalan tidak sesak dan jem.

Begitulah suasana di Bukit Gantang. Saya jangkakan hari ini keadaan semakin ramai dan kemuncaknya tidak mustahil lebih 50,000 akan berada di tempat penamaan calon yang akan berlangsung di Majlis Perbandaraan Taiping pada jam 9.00 pagi.

2 ulasan:

perak boy.... berkata...

untuk pengetahuan semua....
semua anggota polis dari seluruh malaysia
mewakili setiap negeri termasuk yang saya kenali dari johor telah mula diarah bertugas di bukit gantang , bukit selambau , batang ai mulai semalam hingga 9hb...

jadi jgn terkejut kalau pihak polis makin ramai di tiga2 tempat ini...

Tanpa Nama berkata...

Sementara itu penjenayah seronok mencuri, merompak dll sebab polis tak ada masa nak tangkap mereka.