08 Mac 2009

Jangan cenderung kepada kezaliman.

"Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang berlaku zalim maka (kalau kamu berlaku demikian), api Neraka akan membakar kamu, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun yang lain dari Allah. Kemudian (dengan sebab kecenderungan kamu itu) kamu tidak akan mendapat pertolongan." Hud [11:113]

Ayat diatas melarang sekali kita cenderung menyokong kepada sesuatu perbuatan yang dianggap suautu kezaliman, apa lagi dalam hal menyokong ,tambahan pula menegakkan kezaliman.

Sejak sekian lama kita menyaksikan rakyat dinegara kita yang berhimpun secara aman dalam masalah apa saja sering dizalimi.

Untuk hari ini rakyat yang menuntut supaya Sains dan matematik dikembalikan pengajarannya dari bahasa Inggeris kepada bahasa melayu telah dizalimi sedemikan rupa. Tanpa ada perikemanusia mereka di tembak dengan gas pemedih mata dan pancutan air asid. Apakah dosa mereka ?

Semuga kita tidak termasuk ke dalam golongan orang yang redha dengan kerja-kerja zalim itu.

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

siap lah malaysia kali nie...dulu bersih, pastu sidang dun bawah pokok dan sekarang PPSMI pulak akan menjada tatapan masyarakat dunia. malu aku ada polis dan FRU yang bodoh macam sekarang nie kat malaysia. aku rasa baik depa nie di ganti dengan petugas amal yang tek mengharap ganjaran langsung dalam men jaga kesesakan lalu lintas dan kselamatan orang ramai.

imej polis dah jadi kotor dan buruk disebabkan tindakan yang depa lakukan. jawablah depan ALLAH nanti kepada petugas polis dan FRU yang bedil gas pemedih mata kepada orang ramai dam yang beil ga dalam masjid negara dalam rumah ALLAH.

jawab lah depan ALLAH apa yang hang pa lakukan terhadap kanak-kanak dan orang tua yang pergi perhimpunan nie.

sekarang imej polis dan fru dah dibenci oleh orang ramai.

Unknown berkata...

saya kagum dengan kesungguhan yang di tunjukkan oleh A saman said. walaupun beliau telah berusia. beliau sanggup turun padang bersama rakyat dalam memperjuangkan PPSMI nie. saya sedih bila tengok golongan tua dan kanak-kanak yang dikasari fru dan polis yang tidak berhati perut.

apa-apa pun tindakan depa nie haruslah dijawab depan ALLAH nanti kerana menganaya orang.

Unknown berkata...

"BUDU BAHASA BUDAYA KITA" akibat menghapuskan bahasa ibunda. inilah akibatnya yang mana polis dan FRU telah menjadi perangai lebih teruk daripada binatang. tidak menghormati orang, bertindak ganas keatas golongan tua, menyerang rumah ALLAH ego dan sebagainya.

tindakan yang tidak professional yang jijik, yang busuk yang kotor dan sebagainaya sehingga memalukan agama, bangsa dan negara.

Dr Ahmad Muhammad Mujahid berkata...

SALAM....

SAMA SAMA KITA TENGOK GAMBAR DEMO BANTAH PPSMI TADI DO BLOG ANA.

HANCUR UMNO !! HANCUR BARISAN !! HANCUR PPSMI !!

HANCUR FRU !!

Tanpa Nama berkata...

SABARLAH KALIAN ATAS APA YANG TELAH POLIS LAKUKAN...KITA MOHON DIGANTIKAN GANJARAN PAHALA DAN KEBAIKAN YANG MELIMPAH RUAH...SESUNGGUHNYA ALLAH BESERTA ORANG2 YANG SABAR..

Gadis Reformasi berkata...

tiada siapa mhukan kezaliman!
hannya mereka yang beriman pada syaitan sahaja yang cintakan kezaliman itu :)

Gadis Reformasi berkata...

selamatkan bangsa & bahasa Malaysia
moga2 perjuangan rakyat tidak akan jatuh luntur hanya krn FRU yang pegcut!

Tanpa Nama berkata...

FRU dan Polis perlu sedar. Mansuhkan PPSMI utk kebaikan anak2 mereka juga. Jadi kalau anak2 FRU bodoh matematik dan sains - jangan salahkah guru tak pandai mengajar, tp malulah diri sendiri yang mempertahankan pihak yang mengadakan PPSMI. Jadi Lu fikirlah sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Mari sini teman nak ajak deme sume nonton cerite Hindustan...teliti dan hayati ape nilai-nilai murni dalamnye...yang bahagian dedah aurat tu, x berupaye teman nak tutup, tapi yang patut di highlight kan tentang perjuangan masyarakat Tamil @ India itu sendiri.. Bagaimana deme ni berani mendedahkan penyelewengan yang dilakukan pihak berkuasa seperti menteri, polis, tentera dan sebagainya.... Rakyat akan berdemonstrasi menuntut keadilan kepada pejuang-pejuang yang tulen lagi original yang ditangkap.... Cerite sama macam berlaku di tempat kite, tapi yang disalahkan adalah rakyat bukan orang berkuasa... Rase-rase orang Tamil ni dengan orang Malaysia, yang mane berani????

Tanpa Nama berkata...

Gajah sama gajah sedang bergasak pelanduk banyak terpijak. Sang singa tidak sepatutnya menyimpan taring dan kuku. Semua haiwan menghormati sang singa. Jangan gunakan nyiru untuk tudungkan bangkai gajah. Baunya boleh mencemar seluruh hutan.

Dr Ahmad Muhammad Mujahid berkata...

Salam.......

Jemput ke blog aku. Aku dah masukkan lebih 100 gambar untuk kita kongsi tengok.

HANCUR FRU !!