07 April 2009

Kenyataan Media jam 11.00 pagi : Undi Melayu memihak kepada PAS.

BUKIT GANTANG : Sidang media yang terakhir oleh jentera piliharaya PAS Bukit Gantang dan ada setelah insyaAllah kita istiharkan menang, demikian secara berseloroh Pegarah Jabatan Pilihan Raya Pas Pusat, Dto' Hj. Mustafa Ali yang ditemani oleh Hj. Asmuni Awi dalam sidang akhbar disini sebentar tadi.

Beliau menegaskan tindakan samseng dan kasah oleh petugas BN dan jelas telah berlaku di Kg Jaha di mana satu repot polis dibuat tentang seorang petugas PAS dipukul oleh orang umno, apabila petugas melaporkan kepada pamantau mengenai bendera yang tidak mengikut peraturan, banner yang diletakan tidak ada kena mengena dengan mana-mana parti bertanding. Apabila pemantau sampai dan petugas umno dapat tahu petugas yang lapor lalu bertindak kasar dan memukul petugas PAS didepan pemantau .Gambar bukit ditunjukan kepada media.

Mohd azmi bin mohd zain, petugas PAS yang di pukul telah membuat laporan polis.

Gambaran yang disebut sebelum ini berkaitan dengan kongsi gelap, Zahid tidak bagi respon menafikan perkara ini. Zahid dikatakan berjumpa dengan kongsi gelap di Legend Inn Taiping dengan ketua kongsi gelap.

Ini sedang berjalan sebagai kesinambungan taktik kotor BN, mereka telah membeli baju t pas for all, antaranya pemuda umno pahang, dia akan menyamar ditempat penyediaan makanan supaya makanan keracunan dan petugas akan gagal melaksanakan tugas seperti cerek berek dan tidak boleh bertugas. Ini kerana t shirt pas for all boleh dibeli dimana dan setakat ini ndapat dikesan mereka telah membeli 400 helai..

Sekarang SB, BTN dan sebagainya digunakan untuk saraf. Pengunaan duit untuk orang ramai yang keliru ialah oleh RISDA, misalnya diveiden diberikan ditengah-tengah pilihanraya ini.

Taktik bakar kereta setakat kerana pas sudah tahu, mungkin tidak jadi tetapi tidak menafikan ia tidak akan berlakau 100 pratus.

Perkembangan yang berlaku bahawa ada bebebrapa pimpinan JKKP masuk PAS,pada masa ini mereka sedang berkumpul di rumah ketua wanita UMNO cawangan Permatang Gelugur, Kak Ton.

Mengenai kedudukan kempen katanya, paling kurang kita seimbang walaupun kita tidak mendahului, sokongan senyap kepada PAS sudah dibertahu kepada kita.

Kita dimaklumkan ramai yang hadir dalam ceramah Tun Mahadhir tetapi kereta Perdana V 6 bersusun, ini diimport untuk gambarkan dia ada umm. ataupun Najib nak uji ramai mana Mahadhir tarik pengunjung. sedangkan Najib juga tidak datang.

Mahyuddin juga ada kes yang besar semasa jadi MB Johor mengkhianati rakyat johor, artinya mengikut track rekod masing-masing tidak ada yang bersih.

Dalam kenyataan bersama Hj. Asmuni mendedahkan UMNO telah menghantar skuad untuk merosakkan poster BN dan menuduh kami yang lakukan.

Mengulas Isu YB Nga Kor Ming membaca Al Quran dengan spontan Hj. Mustafa ali mengatakan "itu bagus, umno pun tidak boleh baca. bukan berbangkit sokong atau tidak dan bukan nak besarkan Nga , ada Melayu yang bodoh Al Quran, tindakan Nga menunjukan dia menghargai Al Quran.

Beliau juga menafikan ada arahan supaya Nga membaca Al Quran.

"Dalam Islam tidak salah orang Islam coba memahami agama lain, Nga bukan mengajar tetapi nak tunjuk dia tahu." katanya.

Apabila masyarakat Islam faham Islam maka itulah tandanya UMNO akan terkubur.
MCA dan MIC selama 50 tahun mereka tidak dapat memberi faham Islam kepada orang lain.

menjawab perekmbangan isu debat, Dato' Husam Musa pada jam 9.00 akan ada ditempat yang ditetapkan untuk menjelaskan isu yang didebatkan. Pengajur Debat iaitu NGO's Jamie difahamkan surat telah dihatar kepada Zahid namun belum ada jawapan.belum ada respon.

klau kita majlis macam tu kita tidak akan hadir .
asmuni...soanya dia kata itu adalah budaya cina dan telah dibantah olah orang cina.

Mengenai berapa jumlah kongsi gelap Asmuni mengatakan "saya difaham ada dua tiga. saya ada had diveden, saya akan dedahkan kalau perlu, termsukkereta apa dan sebagainya"

Mengenai mood orang Melau Hj. Mustafa berkata "satu perkebangan mereka sudah jemu dengan umno , walau ada peralihan kuasa berlaku, mungkin mereka lebih suka pak lah dari najib.

Menjawab tetang pratusan pengundi melayu, " kita sudah mengatasi umno sekarang ini, insyaallah."

Jentera kita tujuk mesra rakyat sungguh-sungguh dan umno dia berlakun sambil merujuk kepada kes seorang orang tua yang buat dan jual ais krim.

Hj. Mustafa juga menejelskan semua pimpin Pakatan Rakyat membantu kempen jentera prk Bukitn Gantang .

12 ulasan:

Chairman Kaga berkata...

Salam YB,
Saya berharaplah PAS dapat menang. Negara kita telah dirosak teruk oleh Mahadey dan konco konconya. Nasib baik pada zaman moden kita ada Internet, segala taktik kotor dan jijik oleh pihak AMENO dapat dibongkar dengan segara dan didedahkan kepada orang awam.

Tanpa Nama berkata...

May God guide the voters to put that X for PAS. Even BN supporter will vote for PAS if God gives them the inspiration.

Tanpa Nama berkata...

Drs,Semoga para pejuang PR dpt membaca segala gerak geri BN.Elak alpa,sentiasa hati hati and take care.Semarak doa buat petugas.Nona Ratana Chulaborn.

Tanpa Nama berkata...

muga-muga allahtaala makbulkan doa orang yang ditindas akan dimakbulkan allahtaala dan menghancurkan orang yang zalim.

Tanpa Nama berkata...

semoga pas bukit gantang dapat kuburkan parti umno dan pemimpinya yang telah banyak lakukan kerosakan di bumi malaysia ini..AMIN................

mekjah berkata...

salam para pejuang PAS/PR...insyallah kita akan menang...insyallah...PAS sokmo

Tanpa Nama berkata...

Kemenangan untuk Islam & pejuang kebenaran!InsyaAllah!!..Allahuakbar! sama2 doa!

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...tapi jangan leka!!!Be End sedang merancang strategi2 di saat akhir ini. sentiasa bersedia, bertahan dan kalau terpaksa serang balik...! Mesti beri tumpuan lebih kepada yg atas pagar tu, takut termakan umpan yg Be End dah bagi kat depa!!!Takbir!

Tanpa Nama berkata...

Kami berbangga krn petugas2 Pas khususnya dtg dari segenap negeri dan pelosok, semata2 nak memenangkan Pas di Bkt Gantang.Takbir!!!....

Tanpa Nama berkata...

Insyaallah kemenangan akn berpihak kepada kita. kita kena yakin..kita dah berusaha..so,hanya pada Yang Esa kita berharap agar pengundi di prk b.gantang,b.selambau dan btg.air terbuka hati untuk memilih calon dari pakatan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Harap rakyat yang cintakan keamanan...Undilah PAS...51 tahun diperintah UMNO apa dapat?...masalah sosial menjadi2.....inilah akibat meminggirkan AGAMA...so PILEHLAH PAS....

alumni IAIN berkata...

Insya Allah PAS akan menang di Bukit Gantang. Kepada semua pejuang PR khususnya PAS, terus istiqamah dan berjuang demi kemenangan ISLAM.....