20 April 2009

Majlis di Istana berjalan lancar.

Kebanyakan dari 17 orang ADUN Pakatan Rakyat yang memaklumkan akan hadir dalam Majlis di Istana pada hari ini sempena Sambutan Hari Keputeraa Sultan Perak di Istana Iskandariah Kuala Kangsar hadir.

Memenuhi jemputan yang merupakan acara tahunan istana Perak itu memberi peluang untuk kami berjumpa dengan ADUN BN yang lain. Majlis yang bermula sejak jam 9.00 pagi berakhit pada jam 2.15 minit tadi.

Semua ADUN BN hadir kecuali yang tidak hadir ialah 3 ADUN lompat dari Jelapang, Changkat Jering dan Behrang. Namun kelihatan ADUN Bota, Dato' Nasa yang hadir bersama isterinya. Kami sempat bersalam dan bertanya khabar.

YAB. MB Perak yang masih sah, Muhammad Nizar Jamaluddin kelihatan bertemu dengan ADUN BN termasuklah Tajol Rosli. DS. Nizar dengan wajah ceria bertemu dengan pembesar negeri di kalangan Kerabat Di Raja dihadapan Pentas Singahsana semasa sessi isterihat selama 15 minit.

Speaker kerajaan Negeri, V. Sivakumar juga hadir dan semasa majlis santapan beliau seperti biasa ditempatkan di meja separuh bundar bersama dengan Sultan, Raja Muda, Raja dDi Hilir dan pembesar lain.

5 ulasan:

Putra IJ80 berkata...

"YAB. MB Perak yang masih sah, Muhammad Nizar Jamaluddin kelihatan bertemu dengan ADUN BN termasuklah Tajol Rosli. DS. Nizar dengan wajah ceria bertemu dengan pembesar negeri di kalangan Kerabat Di Raja dihadapan Pentas Singahsana semasa sessi isterihat selama 15 minit."

Ini lah cara bagi mereka yang berakal dan berwibawa.,dalam Islam di sebut Beriman.

Berjumpa bermesra dgn semua orang,kerana pada
hakikatnya tidak ada masalah peribadi bagi tiap orang, samada wakil BN,PKR,PAS,DAP dan Raja.

Pertikaian hanya pada fahaman Politik.,jadi jika dapat di terapkan nilai nilai ini kepada rakyat.,.

Insyallah kita dapat hidup aman sejahtera.

Tanpa Nama berkata...

Beginilah sepatutnya.. walaupun menghadapi conflict tetap bersama dalam meraikan majlis berbual mesra. Perjuangan politik hanya sebagai wadah perjuangan yang sepatutnya tidak mengenepikan ikatan sesama manusia. Hanya haiwan mengenal waktu dan tempat untuk bercakaran.

Institusi raja sememangnya institusi yang unggul, walaupun begitu mereka masih mempunyai salah dan silap. Ucapan maaf dan cuba membetulkan kesilapan adalah sifat terpuji bagi mereka yang tinggi darjatnya seperti Sultan. Rakyat akan lebih memandang tinggi kepada Raja yang tahu dimana kesilapan mereka dan cuba memperbetulkan kesilapan. AKU NIE

Tanpa Nama berkata...

Daulat Tuanku.
Tuanku dilihat seorang Raja yang berwibawa dan disegani oleh sekelian pemimpin dan rakyat diMalaysian ini.Jadi Tuanku adalah insan terbaik untuk menunjukkan jalan yang betul khusus buat negeri Perak ini.Perbetulkan mana yang salah.Letakkan semula institusi kehakiman diatas landasannya.
Daulat Tuanku

Tanpa Nama berkata...

Keramahan dan sifat keranian YAB Menteri Besar DS Nizar mencerminkan terjemahan terhadap kepimpinan anjuran islam itu amat kental dan berjiwa waja ; 'tidak hilang bisa ular menyusur akar'. Syabab DS Nizar.

Hamba yang mssghul sangat ni Raja @ Sultan Susah nak minta maaf dengan rakyat khasnya orang yang dianiayanya. Maaf jika hamba taktahu mohon maaf dilakukan dibelakang pengaetahuan rakyat. Bagi hamba jika kesilapan dilakukan depan khalayak kenalah pohon maaf juga dwepan khalayak.

Tanpa Nama berkata...

Drs,Musykil tak terhingga..ADUN Bebas,Di khalayak rakyat tidak terserempak,Di Majlis keputeraan langsung tak nampak. Nona Ratana Chulaborn.