30 April 2009

Rayuan derma untuk pesakit buah pinggang kronik.

Lawatan saya pada jam 12.30 tengahhari tadi,Khairul (tengah) seolah merenung masa depan yang belum pasti kesudahannya. Bantulah Khairul....
Saya merayu kepada semua pengunjung blog ini untuk ringankan tangan bagi membantu penderitaan adik Mohd Khairul Nizam bin Azmi. Beliau memerlukan satu bilik kecil khusus dengan anggaran kos sekitar RM 3000 untuk menyimpan alat perubatan dan rawatan harian khairul setiap 4 jam sekali yang dilakukan di rumah.

Salurkan bantuan anda langsung ke akaun pesakit tersebut :

Nama : Mohd Khairul Nizam bin Azmi/Che Jam binti Mat Saleh
Bank : Bank Islam Cawangan Parit Buntar Perak
No.Akaun : 08-022-02-035957-9



Akaun ini khusus dibuka untuk memberi peluang kepada penderma budiman bagi menyegerakan pembinaan bilik yang akan diusahakan secara gotong royong dibawah pengelolaan Pejabat ADUN Titi Serong.

Lawatan saya pada 8 Oktober 2008. Saya harapkan usaha kita bersama dalam blog ini menyelesaikan keperluan Khairul yang tertangguh sekian lama.


Sebelum ini pada bulan oktober 2008 saya telah melawat dan menyiarkan berita dalam blog ini tentang pesakit buah pinggang berumur 17 tahun itu. Pelajar SMK Panglima Bukit Gantang Parit Buntar itu mengidap penyakit itu sejak berumur 4 tahun . Kini beliau mendapat rawatan susulan dari doktor pakar di hospital Pulau Pinang.

Menurut ibu saudara mangsa yang kematian ibunya sejak dua tahun lepas dan berpisah dengan bapa sejak kecil, khairul sekarang ini dibekalkan oleh pihak hospital dengan alat perubatan asas untuk mengantikan air melalui perut yang di tebuk setiap 4 jam sekali. Selain itu beliau juga mengalami penyakit sampingan iaitu pendengaran yang tidak jelas.

Setakat hari ini setelah lawatan dilakukan untuk sekian kalinya, termasuk beberapa kali lawatan oleh Pegawai dari pejabat ADUN didapati permohonan dari pihak berkenaan yang dipohon masih tidak diluluskan.

Buku akaun Khairul di Bank Islam Cawangan Parit Buntar.


Terakhir 2 pegawai dari jabatan yang terbabit telah melawat ke rumah Khairul dan memberi jaminan bantuan akan disegerakan. namun sampai sekarang masih belum diluluskan.


Tiada ulasan: