10 Mei 2009

BUKIT GANTANG BERMULANYA TATAPAN SEJARAH...


ANAK KOMANDO REJIMEN 1

HARI INI TANGGAL 8 MEI 2009, BERTEMPAT DI BATU 8 BUKIT GANTANG, MB NIZAR MB PERAK YANG SAH TELAH DATANG BERCERAMAH DI SINI BAGI MENCERITAKAN DEMOKRASI PERAK YANG TELAH DILACURKAN OLEH BN. YB NIZAR MEMILIH BUKIT GANTANG KERANA DISINILAH BERMULANYA PEMBELOTAN SI OSMAN JAILU DAN DI SINILAH YB NIZAR DIJULANG MENJADI AHLI PARLIMEN BUKIT GANTANG YANG BARU MENGGANTIKAN ALLAHYARHAM ROSLAN SHAHRUM. DIJULANG KEMENANGAN MELALUI PILIHANRAYA YANG ADIL DAN SAH BUKANNYA PILIHANRAYA DI BAWAH SYILING.

MB NIZAR TELAH MENCERITAKAN DARI AWAL SEJARAH 7 MEI HINGGALAH DEMOKRASI TELAH DILACURKAN OLEH BN YANG MENUNNJUKKAN KEPADA DUNIA BETAPA TERUKNYA DEMOKRASI DI SINI. TIDAK PERNAH DALAM SEJARAH FILIPINA,INDONESIA,THAILAND,MYANMAR DAN SEJARAH DUNIA SPEAKER DIMALUKAN DAN DIPERLAKUKAN SEDEMIKIAN RUPA IBARAT BINATANG YANG TIDAK BERTUAN. TATKALA SEJARAH TERSEBUT BERLANGSUNG MEDIA2 SEPERTI DARI PERANCIS JUGA MEMBUAT LIPUTAN TERSEBUT DAN SEHABISNYA SIDANG, MEREKA TERUS MENDAPATKAN MB NIZAR BAGI MENGETAHUI BISIKAN RAJA NAZRIN KEPADA MB NIZAR. PADA MALAM TERSEBUT JUGA MB NIZAR TELAH BERJANJI AKAN MENDEDAHKAN KRONOLOGI PERISTIWA TERSEBUT DARI MULA HINGGALAH KE AKHIRNYA DI DALAM BLOG BELIAU. JUSTERU, DI BUKIT GANTANG INI MB NIZAR HANYA MENCERITAKAN 80 PERATUS DARI SEJARAH TERSEBUT.

PARA HADIRIN YANG HADIR BEGITU TERKEJUT BILA MB NIZAR MENCERITAKAN PERISTIWA DI HADAPAN LIF KETIKA MENGIRINGI RAJA NAZRIN TURUN KE BAWAH. MB NIZAR TELAH DIJERKAH OLEH SUK JANGAN TURUN BERSAMA BAGINDA. NAMUN KATA2 SUK MATI DI SITU APABILA RAJA NAZRIN MENYURUH MB NIZAR MASUK BERSAMA BAGINDA KE DALAM LIF. LIHATLAH MALAYSIA SIAPA DERHAKA? DIMANAKAH ADABNYA SUK MENJERKAH MB NIZAR DIHADAPAN BAGINDA SULTAN? AMPUN TUANKU, SEMBAH PATIK HARAP DIAMPUN...


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam YB. Saya masih ingat kata2 DSNJ apabila UBN rampas Perak menerusi peranan pengkianat 3 katak ini. SUK ini jugalah yang akan jadi penyebab berakhirnya kekuasan UMNO kursusnya di Perak sikit masa lagi. Doakan moga SUK ini panjang umur dan akan melihat Allah akan hina mereka semua..sehina2nya! Yakinlah!

PEJUANG berkata...

1 dunia tahu kebobrokan bn. akhbar malaysia bolehla hangpa handle, akhbar luar tidak sekali. HIDUP PAKATAN RAKYAT!

Tanpa Nama berkata...

Drs,Langkah PR utk terus turun padang berkongsi maklumat dgn akar umbi satu tindakan yg bijak.Byk old folks masih belum access dgn internet tidak dipinggiri.Satu persediaan awal utk menghadapi Pilihanraya.Firasat saya kuat mengatakan DUN negeri Perak akan dibubarkan.Kita tunggu dan lihat. Nona Ratana Chulaborn.

Tanpa Nama berkata...

APE NAK JADI DENGAN S.U.K PERAK NIH TAK BERTAMADUN BETUL SAMPAI MCM TU SKALI NAMPAK MENYEBELAHI BN, KAWE CADANGKAN SUPAYA SUK LETAK JAWATAN DLM KAKITANGAN KERAJAAN DAN MASUK BERTANDING DLM PARTI UMNO. KALAU DIA ANAK JANTAN, KITA TENGOK RAKYAT SUKA TAK DEKAT MUUUU....

mama suk berkata...

kalau kat dunia suk boleh lepas, kat akhirat hang xleh lari..piiiirah suk

cikgu berkata...

saya kagum dgn semangat yb2 pakatan rakyat, walau diterajang dan dibuat bermcm2 anda berani memperjuangkan hak rakyat. bn memang bacul dan tidak berani berhadapan dgn rakyat. lihatlah setiap kali pilihanraya pi berkempen rumah org bn rumah pembangkang xberani. di b.gtg baru2ni saya tunggula tapi xkunjung tiba. diupahnya saja budak2 oku edar risalah kat kg kami. nilah tahap kebaculan mereka. saya tahu sebab yg okutu anak2 didik saya yg saya tangkap. bila ditanya mereka kata xtau apa2 disuruh oleh bn. tau berapa upahnya? ada sorang freeje sebab diani memang xtau apa2. sorang lagi upah rm3o. lihatlah dunia, siapa dia bn ni?

Tanpa Nama berkata...

kamu pembangkang ni memang tak sedar diri sendiri..kalu orang masuk BN kau kata katak lompat,bodoh,bahalul, dan macam2 agi..tapi kalu ADUN bota dulu masuk PKR kamu tak kata macam2 lak..tapi itulah demokrasi...DEMOKRASI apa tu..?
lagi satu ada yang kata kalu masuk/lompat ke dlm BN umpama keluar dari gelap masuk cerah,tapi kalu masuk/lompat masuk PR itu namanya dari gelap masuk cerah...pirrrraaaah...pembangkang atau semua ADUN PEMBANGKANG yg buat kecoh 7 mei lalu memang KURANG AJAR...dan memang TAK CERDIK PERANGAI..dan kelakuan..

Tanpa Nama berkata...

hang kalau nak sokong umno tak yah masuk dalam blog ok, bodoh

bapa tanpa nama berkata...

nampaknya tanpa nama berkata 10:27pmtu tengok tv3 sukulatu. bukala minda sikit. tengok apa akhbar luar ckp pasal sidang duntu. jgn menuduh tanpa ada hujah yg kukuh. renung2lah.

Tanpa Nama berkata...

bagus cikgu yg komen di atas. baru kita tau lagi bacuuuuuuuuuuuuuuuuuulnya bnni.

Tanpa Nama berkata...

suk pengampu betul la,,,,,,Drs, bagi saya suk perak tu tak sedar dirilah, dia lupa dimana kedudukan dia, adakah dia perasan yg diri dia tu ahli politik juga atau dia telah ada kuasa yang lebih tinggi lagi, pada pengetahuan saya suk itu hanya lah seorang pegawai kerajaan yang tidak bolih mencampuri hal2 politik. siapa dia suk ni yang bolih menherdik orang sesuka hati, sepatutnya suk ni bolih diambil tindakan displin bersikap biadap terhadap orang lain yang berkunjung kebanggunan kerajaan. selalunya orang awam akan membuat aduan terhadap suatu agensi kerajaan yang akan di kenakan tindakan adalah kakitangan bawahan sahaja, tetapi apa yang telah dilakukan olih seorang penjawat awam seperti suk perak terhadap ds nizar di hadapan tuanku telah ternyata kebiadapanya. Saya minta Ketua setiausaha negara KSN dan pehak JPA jangan terlepas pandang terhadap tingkah laku suk tersebut, sekarang kita telah tahu dimana puncanya ketidak mesranya sesebuah agensi kerajaan. bagaimana kakitangan bawahan kerajaan bolih menyambut kehadiran tetamu dengan mesra sedangkan layanan dari jabatan itu sendiri tidak mesra, sekarang telah jelas ada pegawai kumpulan A yang bersikap biadap dan kurang hajar, dimana KSN dan JPA?, tak nampak kah apa yang telah dilakukan olih pegawai kerajaan itu?, suk perak telah memalukan seluruh pegawai kumpulan A didalam perkhidmatan awam, mengapa pegawai2 perkhidmatan awam malaysia berdiam diri, Persatuan perkhidmatan awam malaysia telah tercemar diatas perbuatan SUK perak yang bersikap angkuh dan biadap. Sungguh memalukan sampai SUK bolih mengherdik DS Nizar apa pula kalau seorang itu datang dari kampong atau orang awan yang memerlukan bantuan datang ke pejabat beliau, mungkin mereka akan di halau seperti binatang, saya harap Ketua setiusaha Negara dan Jabatan Perkhidmatan Awam perlu melakukan sesuatu demi menjaga nama baik pegawai2 kerajaan yang lain dan pejabat2 kerajaan yang lain am nya.

sumbu berkata...

mohon JPA mengambil tindakan ke atsa Dato' Dr Abdul Rahman Hashim selaku Seiausaha Kerajaan Perak, dengan memindah ke jabatan lain atau memecatnya kerana tingkah lakunya yang bercangggah dengan etika pekerjaan serta melanggar peraturan samada Undang-undang TUbuh kerajaan Perak, Jabatannnya mahu pun apa-apa undang yang termaktub mengatakan penjawat awam tidak boleh bertindak sesukahati atau berat sebelah. Peringatan juga kepada Penasihat undang-undang serta setiausaha dewan gagal melaksanakan tugas menjaga dan mengawal dewan yang mulia dari diceroboh PDRM serta disalah guna pakai dan dipengaruhi oleh Barisan Nasional walaupun Dewan yang mulia adalah kegunaan bersama.

Tanpa Nama berkata...

nampaknya tanpa nama berkata 10:27pm, ketinggalan zaman, sedor yeop zaman dah berubah, dah ramai rakyat cerdik pandai, jadilah orang yang berakal jangan jadi orang yang mencacatkan akal

faiz berkata...

salam,wahai orang2 yang baligh lagi berakal khususnya yb umno dun perak,tindakan kome menjatuhkan martabat kaum manusia,memalukan.dah tua2 buat cara matang sikit.undang2 dah tau,peraturan dewan dah belajar tapi kelakuan macam beruk mogok xdapat makan.tindakan pakai otak bertempurungkan lutut.kome umno nak orang respect tp tindakan xeducated langsung.menjatutuhkan maruah bangsa,negara.kalo aku najib aku lempang seko2.kalo aku ckap bongok kome marah..sape nk komen blog ni dan aku sekali xpa,tapi jangan sampai kome jadi 'qiradatan khosiin'atau'adollu dari anam' 2tu je syarat.satu lagi,kalu xfaham politik islam jangan komen merapu.buat smak blog