24 Mei 2009

TERKINI : Sah 4 penjuru di Penanti.

Sahlah sudah PRK DUN Penanti Pulau Pinang menyaksikan pertandingan 4 penjuru. Demikian seperti yang diumumkan oleh Pengurus Pilihantaya DUN Penanti sebentar tadi.

Calon dari PKR, Dr. Mansor Osman berdepan dengan 3 calon bebas .

Satu borang dari calon bebas telah ditolak oleh pengurus pilihanraya.

5 ulasan:

kangkalikong berkata...

motto umno dilancarkan "siang,malam,subuh,senja" harus ditukar kpd "Siang Merompak,Malam Menyamun,Senja Merogol,Subuh Mencuri,,,
"kenduri,Bersalin,Sakit,Mati"(KBSM) tukar kpd,,"kenduri hasil rompak,Bersalin kulit bila siang,Sakit takdapat projek,Mati bila pecah tembelang"...

musafirlalu berkata...

Penanti.....yang dinantikan tidak muncul-muncul walaupun bekas pembantu Tun Abdullah Badawi ditolak kertas percalonannya.Sebenarnya UMno tetap gatal untuk bertanding tetapi malu pula untuk menonjolkan diri.Maka dikerahkan juga pembantu Pak Lah.Tetapi apakan daya kertas percalonan pula ditolak.

Memang sesuatu yang ganjil berlaku apabila pertama kali dalam sejarah,parti pemerintah tidak bertanding didalam pilihanraya kecil.Apakah UMno sudah terhidu bau kemenyan yang UMno akan ditalkinkan seperti yang dilakukan oleh ahli UMno diSabah.

Maka kosonglah poket ahli UMno kerana tidak menyertai pilihanraya kecil kali ini.Bertapa marahnya ahli UMno terhadap pemimpinnya diatas kejadian tersebut.Sungguh memalukan buat ahli UMno untuk menjawab soalan yang akan diajukan nanti.Maka berkurunglah ahli UMno dirumah masing-masing kerana menahan malu walaupun mereka diubati dengan Dun Manik Urai.

Tetapi itu semua tidak sama,itu diKelantan.Takkan orang Kelantan aje yang dapat kami disini diPenanti bagaimana.Poket dahlah semakin kering gara-gara kegawatan ekonomi.Projek dah lama tak ada....sejak kerajaan Pulau Pinang semakin terlus dalam pertadbirannya.Dulu boleh juga hulur-hulur bawah meja.Tapi sekarang...........nak mampus kalau buat macam tu.

madkrie berkata...

Salam YB
Oleh kerana YB akan menyertai Muktamar PAS yang akan datang sukacita saya ingin YB mengusulkan usul tergempar iaitu "penggunaan dakwat" semasa proses PRK/PRU yang akan datang.
SPRM boleh datang dengan peraturan2 baru mengapa cadangan kita perlu ditolak.Jika mereka boleh terima usul ini kita akan terima syarat2 mereka mengenai etika semasa PRK/PRU.Logo atau lambang semasa pilihanraya tidak penting tetapi kita hendak pilihanraya yang bersih dari penipuan.
Jadi kepada YB panjang2kanlah usul ini keperingkat yang tertinggi.
terima kasih.

alamalikut berkata...

Pembantu Pak lah ker yg kena tolak tu????.. tak tau plak Pak Lah ada pembantu bernama En Soberi. Yang difahamkan Pak Lah yang dah bantu dia dulu... kalo tak innalillah dah dia.

Unknown berkata...

Di Penanti kita tiada Musuh Tradisi, tapi kita tungg gelangang seterusnya di Manek Urai...Insya-Allah