15 September 2009

Sah SPR double standard dan memihak !

Sebentar tadi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan pilihanraya kecil Bagan Pinang, Negeri Sembilan akan diadakan pada 11 Oktober akan datang, dan penamaan calon pula pada 3 Okt.

Terang lagi bersuluh dan seperti yang dijangkakan setelah melalui beberapa pilihanraya kecil sebelum ini semuanya diadakan pada hari kerja kerana tempat itu adalah tempat komponen Pakatan Rakyat menang dan cuba dirampas oleh BN. Usaha mengurangkan majoriti keluar mengundi dilakukan oleh BN dengan memperkudakan SPR dengan menetapkan hari mengundi pada hari berkerja di Penanti, Bukit Gantang, Bukit Selambau, Manik Urai dan terkini di Permatang Pasir.

Sekali ini hari mengundi di Bagan Pinang ditetapkan SPR pada 11 Okober iaitu pada hari ahad yang merupakan cuti umum.

Namun apa yang diharapkan tindakan SPR akan memeberi peluang yang sebaliknya seperti yang mereka jangkakan. Mudah-mudahan bila hari mengundi adaah hari cuti makin ramai yang keluar mengundi, ukan untuk memepertahan kan BN tetapi "menguburkan" BN di Bagan Pinang.

Demikianlah rakyat masih ingin diperbodohkan oleh SPR yang sudah sedia dimaklumi sejak sekian lama memihak untuk memenangkan bosnya BN. Namun sekali ini saya beranggapan SPR sangat tersepit kerana dalam situasi keputusan PRK semuanya berpihak kepada Pakatan Rakyat kecuali di Batang Aii, maka apakah lagi helah seterusnya yang akan diumumkan oleh SPR, kita tunggu dan lihat.

8 ulasan:

ibnu bocaay berkata...

salam. ini ujian terbesar bagi pas khususnya dan pr amnya. bagaimana nak menang di kawasan yg ramai pengundi pos. kalau pun pihak pas dapat undi pos dalam 1000 orang pun (total undi pos 4604, bn hanya memrlukan 1862 org sahaja lagi untuk menang jika kadar keluar mengundi 80%. apa apa pun, berjuang, berikhtiar, kerja kuat dan last sekali macam biasalah, berdoa dan berserah kpd Allah. tak ke gitu sepatutnya.

Tanpa Nama berkata...

hmmm.... kalo BN tak menang ggak, terng2 la bahawa waktu pengebumian umno semakin dekat...
kepada yg belum bertaubat, cepat2 la bertaubat...

kangkalikong berkata...

SPR diharap menghantar calon utnk bertanding dalam pilihanraya sebab menjadi komponen UBN secara rasmi..

Tanpa Nama berkata...

sejak bila SPR bebas, dulu, kini dan selamanya bersama SPRBN..

Tanpa Nama berkata...

SPR parti komponen BN juga, calon BN adalah calon SPR....

Tanpa Nama berkata...

suma senang dikontrol oleh umno/bn dengan duit..

PDRM..
SPRM..
SPR je yg tak berapa ditambat dengan RM duit.. separuh je..

oklah tuu..

Tanpa Nama berkata...

Buzz..
Cakap jangan ikut sedap aje sedara. Ada bukti ke PDRM ditambat dengan RM duit..takde PDRM sah korang dok negeri koboi.

WARIS PURBA berkata...

Salam,
Tak baik kita bersangka buruk...