05 September 2009

RM 37 juta : Sampai Bila Felda Mahu Menipu

oleh : Zabidie Abas : http://amkj.blogspot.com

Perkhabaran dari Ibupejabat Felda , 112,635 peneroka Felda bakal menerima RM350.00 setiap peneroka. Kata Perdana Menteri ianya sumbangan Edul Fitri.

Para peneroka nampaknya ditipu lagi. Hasil keuntungan dari carumanan-tabungan tanam semula dan penghasilan anak syarikat Felda yang berjumlah ratusan juta hanya diagihkan RM37 juta.

Itulah sikap-sifat Pengurusan Felda dan Pak Perdana Menteri, sudah kerap menipu saban hari ketagih menipu. Hasil mahsul peneroka sememangnya habuan mereka. Segala amaran Allah S.W.T dipandang enteng, angkuh mahkamah dicengkaman.

Jika peneroka mendapat RM350.00 kononnya 'duit raya', kita lihat berapa kakitangan Felda akan terima yang dianggap sebagai ang-paw raya pula. Pencatat membayangkan sekurang-kurangnya satu bulan gaji atau minima RM1,000.00.

Peneroka diperbodohkan lagi.

Dalam beberapa hari lagi pencatat bersama rakan peneroka-generasi akan menubuhkan lagi satu pasukan pelaksana untuk mengempur segala penipuan Felda.

Pasukan ini disertai oleh para professional dari seluruh negara. Pencatat dan rakan-rakan akan berkerjasama dengan PKR pusat bagi menyelak semua fail-fail kejahatan Felda.

1 ulasan:

member pencen keramat berkata...

Depa ni memang kuat penipu orang felda semua tahu kecuali yang berfahaman UMNO toktok, saya bukan penoroka pun tahu sebab adik beradek saya dua orang jadi penoroka felda, kenapa lah pengurusi felda ni kuat penipu sangat, ilmu phd tasauf la katakan kalu na rais simpati pun jangan sampai ke tahap pembohongan