29 September 2009

TINDAKAN ADUN-ADUN PR ADALAH TEPAT, PJ PAS PERAK

Oleh : mohd hafez sabri

Ipoh, Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain menegaskan sekali lagi bahawa tindakan Adun-adun Pakatan Rakyat untuk tidak menghadiri sidang DUN yang dipanggil Ganesan adalah langkah yang tepat hal ini kerana Yb V. Sivakumar adalah speaker yang sah, manakala Ganesan dengan jelas adalah speaker yang tidak sah kerana cara Ganesan dilantik sebagai speaker adalah tidak mengikut peraturan yang ditetapkan.

Beliau menegaskan bahawa “Kedudukan Ganesan hingga kini masih lagi tidak sah dan tidak jelas. Dan beliau telah melanggar Perlembagaan Negeri yang melarang seseorang memegang dua jawatan dalam satu masa. Beliau masih jadi peguam sewaktu dilantik jadi Speaker Dewan. Sebenarnya yang bermasalah adalah Ganesan bukannya Yb V.Sivakumar.”

“Kita juga sedia maklum apa yang diputuskan dalam Sidang DUN 2 september baru-baru ini adalah sah dan sama statusnya dengan sidang yang diadakan dibawah pokok kerana dihalang oleh umno/bn untuk adun-adun PR masuk bersidang secara baik di dalam dewan sebelum ini dan ianya adalah sah kerana pada satu-satu masa hanya boleh ada satu DUN sahaja. DUN di pengerusikan Ganesan tidak sah kerana kuasa mempengerusikan sidang DUN masih di bawah Yb V.Sivakumar,” katanya.

Tambah beliau lagi “ Seluruh rakyat Perak mengetahui bahawa Yb V. Sivakumar masih lagi Speaker Dewan kerana ia diangkat keluar dari Dewan secara paksa pada Mei lalu dalam cubaan rampasan kuasa Umno-BN, sememangnya insiden mengusung keluar secara paksa speaker dari dalam dewan adalah tindakan ganas umno/bn yang telah memalukan seluruh rakyat Negeri Perak”

2 ulasan:

Kuda Perang berkata...

UMNO-BeEND telah melakukan percaturan yang salah di Negeri Perak.. Kini mereka menunggu saat kiamat bagi mereka daripada menjadi pemerintah bukan sahaja di Perak tetapi di Malaysia.

Sekali lagi sejarah yang dialami oleh LDP (Japan) akan diulangi oleh BeEND di Malaysia pula.!!!

Tanpa Nama berkata...

BeEnd akan bertemu ajalnya dalam pilihanraya seterusnya. Dan akan dibicarakan setiap penyelewengan mereka semasa memerintah. setakat altantunya tu kecil saja, mcm mana dengan darah syuhada2 memali dahulu yang telah dibunuh kejam atas arahan pemimpin2 UMNO yang terlaknat.