09 Oktober 2009

AL MAUNAH / KMM EJEN PROPAGANDA AMERIKA?

Sahlah Orang yang paling di kehendaki Di Indonesia telah terbunuh dalam serbuan pihak polis elit Indonesia di rumahnya Jawa Tengah. Nordin Mat Top seorang warga Negara Malaysia yang di anggap pengganas kerana di katakan telah mendalangi beberapa peristiwa letupan di Indonesia, Sama ada gelaran penganas yang di beri kepada Nordin Mat Top itu benar atau tidak hanya mereka yang merencanakan semua ini yang mengetahuinya.

Selepas komunis sudah tidak mendatangkan bahaya lagi kepada pemerintah pro penjajah di mana saja kini Islam pula di lihat sebagai satu malapetaka yang bakal mengegarkan pemerintah pro Amerika ini. Jika sebelum ini kejayaan propaganda untuk memburukkan komunis telah berjaya membuat rakyat membenci komunis, kini tektik yang sama di gunakan oleh mereka ini untuk mengambarkan keganasan Islam. Jarum paling berkesan untuk menjauhkan rakyat daripada komunis adalah dengan mengunakan alasan agama. Komunis di gambarkan sebagai sebuah idiologi yang menolak agama dan ianya telah membuat orang Islam khasnya menolak komunis dalam keadaan mereka tidak pernah sedar bahawa perjuangan komunis itu sebenarnya selari dengan tuntutan Islam. Propaganda komunis anti agama yang di jalankan oleh penjajah dan mereka yang pro penjajah telah mendatangkan hasil yang cukup lumayan kepada penjajah dan pronya.

Mereka kini sudah boleh tidur lena apabila komunisme berjaya mereka jauhkan daripada rakyat. Namun begitu lena mereka tidak lama apabila kebangkitan Islam di tahun 80an. Kesedaran mereka akan bahayanya Islam kepada penguasaan mereka selama ini telah membuat pakar-pakar perang saraf mereka memikirkan bagaimanakah kebangkitan ini harus di sekat sebelum ianya menjadi barah kepada mereka. Akhirnya munculah istilah Islam sederhana, islam extream, islam libral dan berbagai istilah islam lagi. Tujuannya adalah untuk menyatakan kepada dunia bahawa Islam yang baik adalah Islam yang mengikut kehendak mereka. Mereka mahu dunia tahu bahawa Islam ini juga amat berbahaya jika orang islam itu di kategorikan sebagai Islam extream.

Maka bermulalah perang saraf bagi membuktikan kebenaran kepada rekaan Islam extream mereka. Peristiwa 911, pengebomnan Bali. Letupan ala kamikaze, dan lain-lain lagi keganasan yang di lakukan oleh orang Islam telah di highlightkan kepada dunia. Kumpulan-kumpulan Islam seperti KMM, JI, Maunah, Taliban dan lain-lain lagi telah di wujudkan oleh mereka bagi menjayakan misi propaganda memburukan Islam.

Logic akalnya mana mungkin dunia akan percaya bahawa kapal terbang yang melanda Amerika pada 911 adalah yang telah di lakukan oleh Amerika sendiri. Apakah anda percaya jika di katakan bahawa Osama Ladin itu salah seorang daripada ajen Amerika? Sudah tentu sekali anda tidak percaya. Plan ini telah di rancang dengan rapi oleh pakar-pakar saraf di Amerika.

Perancangan untuk menwujudkan kemarahan kepada Islam cuba di lakukan di dalam peristiwa sauk oleh kumpulan Maunah. Mana mungkin anda akan mengatakan ianya lakonan jika anda sendiri membaca berita 2 orang anggota polis telah di bunuh oleh orang Maunah. Sebenarnya tidak ada apa yang pelik di dalam system perang saraf yang di gunakan oleh agen Amerika ini. Jika nyawa 2ribu lebih manusia mereka sanggup bunuh apakah dengan 2 orang menjadi satu masalah kepada mereka.

Oleh itu anda harus faham mengapakah mereka yang terlibat dengan keganasan ini di tangkap dengan mengunakan akta ISA. Ini adalah kerana kes penganas Islam sebenarnya tidak wujud di Malaysia. Jika mereka yang di katakan penganas ini di bicarakan di dalam makamah terbuka maka akan terbongkarlah siapa dalang yang menjadi perancang kepada perancangan memburukkan Islam ini. Apakah KMM, Maunah dan JI itu hanya ilusi? Tidak! Kumpulan ini sebenarnya sememangnya wujud. Perancangan rapi telah di buat sejak sekian lama untuk mewujudkan kumpulan-kumpulan yang akan di jadikan penganas Islam ini. Ianya berjalan dengan begitu rapi sehinggakan tidak sesekali pernah di sedari oleh ahli-ahli kumpulan itu sendiri. Kumpulan ini mengerakan ahlinya kepada jihad menentang Barat. Ahli kumpulan ini akan di tanam dengan perasaan membenci yang membuak-buak kepada agama lain. Di Malaysia umpamanya ahli kumpulan ini juga di tanam dengan perasan tidak puas hati terhaadap bangsa cina dan India khususnya yang beragama Kristian dan Hindu.

Jadi mengapakah ahli KMM di tahan sebelum mereka mengganas? Kita harus ingat keadaan di Malaysia tidak sama dengan di Indonesia. Sekutu Amerika di Malaysia mempunyai perancangan masa panjang dengan mengunakan isu keganasan Islam ini. Malaysia tidak perlukan pengeboman seperti di Bali kerana Malaysia masih belum bersedia untuk itu.. Malaysia tidak akan sanggup kehilangan pelancong yang menjadi punca pendapatan utama Negara. Malaysia sudah mempunyai pengalaman yang begitu panjang dengan pihak komunis. Propaganda dalaman lebih berkesan daripada propaganda antarabangsa. Di Malaysia musuh utama parti pemerintah UMNO adalah Pas. Menjatuhkan Pas sudah cukup satu kejayaan kepada UMNO untuk terus berkuasa. Oleh itu menjauhkan rakyat daripada pas adalah tujuan utama propaganda memburukkan Islam dengan keganasan di Malaysia.

Ajen-ajen propaganda yang sudah sedia ada di dalam KMM, Maunah dan JI kebanyakannya dikaitkan dengan Pas. Agen-agen propaganda ini akan di tahan di bawah ISA dengan lain-lain ahli yang tidak tahu menahu bahawa gerakan yang mereka sertai itu adalah satu pertubuhan yang di rancang sendiri oleh pemerintah. Antara tahanan ISA ini adalah salah seorang daripada agen-agen tersebut. Beliau juga menjalani rutin tahanan ISA seperti tahanan yang lain. Akhirnya agen yang tahan ISA ini akan di bebaskan dan akan di sambut sebagai wira oleh penyokong Pas.

Pemerintah di Malysia tidak menghala terus senapangnya kearah Islam. Muncung senapang di alihkan kepada Pas bagi mengelakkan orang Islam memusuhi pemerintah. Berbeza di Indonesia yang mengikut terus telunjuk Amarika yang menghalakan muncung senapang kepada Islam itu sendiri.. Indonesia sanggup menghadapi kematian dan kerosakan harta benda bagi menjayakan propaganda memusuhi Islam tetapi di Malaysia agenda memerangi Islam di buat secara halus dengan menyerapkan ajen-ajennya ke dalam pertubuhan-pertubuhan Islam.

Sejarah telah membuktikan kejayaan misi ini di Malaysia sejak zaman sebelum merdeka lagi. Le Tek misalnya telah berjaya menjadikan dirinya sebagai orang no 1 dalam organisasi Parti komunis Malaya. Ramai anggota komunis telah di bunuh oleh penjajah British dengan maklumat dalaman yang sampaikan olehnya. Beliau juga telah berjaya menyuntik jarum kebencian kaum kepada anggota komunis bagi mengambarkan bahawa komunis itu adalah sebuah parti anti melayu dan Islam. Projek menghapuskan ahli-ahli komunis yang menentang penjajah berjalan dengan lancer. Segala keputusan sulit yang di mesyuaratkan bocor kepada pihak penjajah. Segala pergerakan pasukan bersenjata komunis di ketahui pihak tentera penjajah yang telah mengakibatkan serang hendap kepada pihak komunis. Jika anda berada dengan gerakan komunis pada waktu itu adakah anda akan percaya jika Le Tek di tuduh sebagai dalang kepada semua ini? Mana mungkin! Le Tek adalah seorang anggota Komunis yang memegang jawatan tertinggi dalam parti iaitu setiausaha agung PKM. Tetapi inilah hakikatnya. Le Tek merupaka seorang agen perisik kepada pihak penjajah di Tanah Melayu pada ketika itu.

Strategi ini di gunakan sekali lagi oleh pihak Barat dan Negara yang bersekutu dengannya di dalam memerangi kebangkitan kuasa Islam. Hanya kaedah yang di gunakan berlainan dari satu Negara dengan Negara yang lain. Tidak mustahil kewujudan kumpulan-kumpulan seperti Al Maunah dan KMM adalah hasil perancangan rapi pihak Amerika dan sekutunya. Kita sendiri tidak sedar dari mana kumpulan ini datang? Siapakah yang menunubuhnya? Siapakah Mat Amin yang mengetuai Al Maunah? Dari manakah sumber kewangan yang mereka perolehi?

Adalah perlu di sedari bahawa yang menjadi dalang kepada pertubuhan pengganas Islam ini hanyalah beberapa orang sahaja. Ahli-ahli kumpulan ini sendiri sebenarnya tidak pernah mengetahui bahawa Al Maunah dan KMM ini adalah sebuah kumpulan yang di wujudkan sebagai satu strategi propaganda Amerika dan sekutunya. Kewujudannya adalah satu perancangan jangka panjang sekutu Amerika di dalam usaha memburukan Islam dan di Malaysia sudah pasti akan di kaitkan dengan Parti Pas bagi menjauhan orang ramai khususnya masyarakat bukan Islam menjauhi Pas. Seperti di katakan tadi bahawa Malaysia masih belum bersedia untuk merencanakan propaganda di dalam bentuk kemusnahan, maka strateginya telah di alihkan kepada usaha kumpulan ini akan melakukan keganasan. Tujuan pertamanya adalah untuk mengaitkan Islam dengan keganasan. Kedua mengaitkan ahli kumpulan ini dengan Pas dan ketiga adalah sasaran perancangan jangka panjang untuk mengerakan propaganda di dalam Parti Pas.

Mengapa saya berpendapat begitu? Seorang tahanan ISA yang di kaitkan dengan gerakan Islam adalah umpama wira kepada ahli Pas. Kita ambil contohnya kumpulan KMM. Perlu di tegaskan dalam tulisan ini bahawa bukan semua ahli KMM yang di tahan ISA adalah agen propaganda. Mungkin hanya seorang atau dua orang sahaja yang sama-sama di tahan dengan ahli yang langsung tidak mengetahui apa-apa. Maka agen propaganda inilah akan memainkan peranan selepas dari penahanan mereka kelak.

Bagaimana agen propaganda ini menjalankan perang sarafnya di dalam Pas dan masyarakat? Siapakah antara ahli kumpulan KMM yang menjadi dalang kepada sekutu Amerika? Ikuti sambungannya dalam artikal yang akan datang.

Sosialis Hijau

Lawati blog Sosialis Hijau di :-
http://greensocialis.blogspot.com

Tiada ulasan: