09 Oktober 2009

Kanak - kanak Sekolah dieksploit oleh BN

Email : Nomen Nescio

Bagan Pinang bukan lagi milik BN

Laporan Astro Awani mengenai isu mahasiswa melibatkan diri dalam kempen di pilihanraya N31 menjadi suatu isu besar sedangkan BN dari awal-awal telah melibatkan remaja dibawah umur yang diseret untuk menyertai kempen dari awal-awal lagi.

Tinjauan awal dari waktu pencalonan lagi kelihatan ramai penyokong BN terdiri daripada remaja yang dibawah umur. Seawal dari jam 3 pagi lagi mereka telah didatangkan dengan beberapa buah bas dan dibiarkan berkeliaran di kawasan Port Dickson sementara menunggu jam 8 pagi untuk proses pencalonan. Mereka menghabiskan masa melepak dipinggir pantai dan membuat kotor dengan membuang sampah merata-rata. Saya perhatikan terdapat botol arak bergelimpangan dikawasan tersebut sewaktu melalui kawasan tersebut di waktu pagi.

Apakah yang difikirkan oleh puak-puak BN ini sehinggakan mereka-mereka ini dieksploit sehingga begitu rupa. Remaja tersebut mengatakan mereka diupah sebanyak RM30-RM50 untuk datang semata-mata untuk bersorak sedangkan mereka sendiripun tidak mengerti apa yang mereka sorakkan.


Ia merupakan suatu tanda yang BN kini semakin terdesak dalam memastikan kerusi DUN Bagan Pinang dapat dipertahankan. Terbaru mengenai isu papan tanda provokasi BN, Ali Rustam mengulas dengan mengatakan ia merupakan suatu jawab balas terhadapat fitnah Pakatan selama ini terhadapat parti tersebut. Mengapa perlu bilboard digunakan untuk membalas serangan fitnah terhadapat mereka? Sepatutnya mereka terlebih dahulu perlu menjawab kepada rakyat mengenai projek-projek dan perumahan yang terbengkalai selama ini. Kalau dahulu Port Dickson merupakan salah satu tempat menarik untuk dilawati, tetapi kini anda sendiri nilai, dapat pergi free pun saya pasti anda akan menolak.


Kini bukan lagi soal rakyat meninginkan perubahan, tetapi rakyat telah meluat dengan layanan serta pentadbiran kotor oleh kerajaan BN.


Undur undur....undur BN.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

umNO memang macam tu x boley kata apa dah

dino_yp@yahoo.com berkata...

Apa projek kawasan YB? Ada untungkan RAKYAT ? atau pandai buat berblog saje ? YB duduk diam2 kawasan YB, jaga rakyat kawasan YB. Org2 PD tak perlu nasihat dari YB.

Anak Sungai Derhaka berkata...

Salam YB..

Saya dah buat compilation pasal isu ni, kat sini...

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2009/10/bn-eksploitasi-anak-anak-kecil-dan-juga.html

Tanpa Nama berkata...

(dino_yp@yahoo.com) hang ingat YB dan pejuang2 islam buleh dok diam2 ke... kalau maksiat dan kemungkaran dihalalkan...???
B...gung mu...!!!

Tanpa Nama berkata...

wahai dino kalau yb tempat lain kena duduk diam diam d kawasan masing masing yb umno yang datang ramai ramai berkempen tu ape hal pulak umno buat boleh orang lain buat tak boleh .kalau nak berhujah buatlah dengan cara orang berpendidikan

Tanpa Nama berkata...

dino_yp diharap dapat minta Muhyidin pun dok diam-diam jaga kawasan sendiri..

Unknown berkata...

SHUT UP DINO

anakjatiperak berkata...

orang umno mcam dino ni terlalu banyak.dia ingat dia tu dah bijak sesangat tapi bengong tak abis2.bak kata orang utara "cerdik buah pe##o. ingatkan cerdik tapi dok kat luor sampai kiamat...

masuksuku berkata...

Salam yb
Untuk dino..nama pun dah dekat dengan umno..mungkin bangsa afrika atau budak hitam..yang boleh dibeli dengan sebatang rokok murah dan secangkir kopi o di kedai kopi kampung...
yang akan menjilat punggung pemimpinnya dunia dan akhirat..pemimpin umno hadahri le tu..berbekalkan dengan wang kopi 2 atau 3 puluh ringgit dan ditugaskan untuk menjadi pencacai satu atau dua keturunannya..
ibarat kunte kinte yang tiada wawasan..celik mata saja nampak pemimpin rasuah yang serba baik dan jujur..
yang tidak mempunyai nilai dikalangan ketuanya itu..yang tidak boleh berfikir bukan saja untuk sekelian umat malah untuk diri sendiri juga tak upaya melakukan...hinanya kamu
mengkeritik sesuatu yang ada nilai kebaikan..yang ada bukti bukti kebenaran jika tidak semua pun..
itu pun kamu tidak boleh menilai..
selak lah sedikit pancaindera kamu yang telah sekian lama tertutup itu..
tak buka semua buka suku sudah le..kalau pun tak nak masuksuku...he..he..he..
Untuk yb..jangan dihiraukan simangkok ayun itu..biar dia dengan mangkok mangkok nya sampai dia menutup mata dengan doa agar dia dilimpahi Rahmat Allah dan kembali sebagai seorang hamba yang benar benar membanggakan Penciptanya.