03 Oktober 2009

Mana budi bicara MPT ?

Naninu Sakun

ASSALAMUALAIKUM YB!

HARI INI SAYA TELAH MEMBAWA BAPA MENDAPAT RAWATAN DI KPJ TAIPING ATAU LEBIH DIKENALI DGN NAMA TAIPING MEDICAL CENTER. SAYA PUJI STAF2 SINI DAN PARA DR YG MELAYAN PESAKIT2 BEGITU BAIK SEKALI. YG MENDUKACITAKAN SAYA DAN KELUARGA ADALAH SIKAP PEGAWAI2 MPT YG MENAIKI MOTOSIKAL MEMERIKSA KERETA2 YG PARKING DI SEKITAR PUSAT PERUBATAN TERSEBUT. BAYANGKANLAH ADIK IPAR SAYA DATANG DARI PULAU PINANG MELETAKKAN KERETA DI SITU DAN BILA TERLIHAT SAHAJA PARKING KENA LETAK KUPON, BELIAU TELAH SEGERA PERGI KE KEDAI BERHAMPIRAN DENGAN BERJALAN KAKI. NAMUN BALIK SAHAJA KE KERETA SURAT SAMAN TELAH ADA DILETAKKAN DI CERMIN KERETA. APAKAH INI?

MANA BUDI BICARA PEGAWAI2 MPT TAIPING INI? SEPATUTNYA TUNGGULAH DULU DALAM TEMPOH SETENGAH JAM BARULAH SAMAN. INI TIDAK SAMPAI LIMA MINIT SAMAN DAH DIKELUARKAN. BUKANNYA KITA TIDAK BAYAR, ADIK IPAR PERGI BELI KUPON UNTUK DILETAKKAN DAH KENA SAMAN. MENURUT ORG2 DI SITU MEMANG TIADA BUDI BICARA DAN TOLAK ANSUR DARI PEGAWAI2 INI. ADA YG MENGATAKAN MEREKANI BEREBUT2 NAK MENYAMAN AGAR MENUNJUKKAN MEREKA BUAT KERJA TAPI CUBALAH 1 MALAYSIA FIKIRKAN. PATUTKAH? YG SAYA MINTA BAGILAH MASA PERGI BELI KUPON. LAINLAH MEMANG ADA ORG BERDIRI DI SITU JUAL KUPON INI TIDAK! KUPON HANYA DIJUAL DI KEDAI2 TERTENTU SAHAJA. ORG YG DUDUK DI TAIPING MUNGKIN TAHU MENGENAI KUPON INI TAPI MCM MANA DGN ORG NEGERI LUAR SEPERTI SELANGOR, KL ATAU PEKAN PAHANG? INIKAH YG DIKATAKAN RAKYAT DI DAHULUKAN WAHAI MPT TAIPING. SAYA ULANGI ADAKAH INI YG DIKATAKAN RAKYAT DIDAHULUKAN WAHAI MAJLIS PERBANDARAN TAIPING? TEPUK DADA TANYA PEGAWAI2 ANDA YG MENYAMAN ORG! GUNAKAN LAH SIKAP BUDI BICARA BUKAN TIADA BICARA!

ANAK KOMANDO REJIMEN 1

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apala mptaiping!

Tanpa Nama berkata...

Saya percaya tugas murni mereka sepatutnya membantu laluan trafik berjalan dgn baik. Itu yang asalnya. saya rasa perlu diperbetulkan nawaitu mereka iaitu ke arah lebih mesra pelanggan (pemilik kenderaan). Saman hanya di keluarkan kepada mereka yang betul-betul enggan bayar parking . Saya amat bersimpati dengan nasib pemilik kenderaan yang dikenakan saman secara teraniaya.

Muzika Akustika berkata...

Penduduk Taiping sedia maklum segelintir penguatkuasa MPT ada terima bayaran bulanan dari pemilik perniagaan yang parking kereta di bandar Taiping. Sebelum penguatkuasa sampai membuat pemeriksaan, ada seseorang yang lebih dahulu memberi maklum (warning) tentang rondaan tersebut. Sempatlah mereka taruh syiling atau kupon.

Tanpa Nama berkata...

Salam YB... kalau dah tak letak kopun tu mmg patut kena saman MPT... Kat Penang pun sama jugak.. YB ni niat tak bagus ni bukak cerita ni.. betul tak YB?

bapa tanpa nama 1.38pm berkata...

apala bangangnya tanpa nama 9.42pm! Hang bacalah betul2 cite diatas. Kenapa ckp mcm xreti baca. Org nak minta tempoh bukannya xbyr!

Tanpa Nama berkata...

mmg tanpa nama 9.42pm BANGANG!!!

ZAMRI kecik's berkata...

sah 9:42pm orang UMNO...!!!!

masuksuku berkata...

Salam yb dab pembaca
Saya amat tertarik pada kisah ini. dan komen 9.42 juga amat bernas rasanya..sebab mungkin dia tak da kenderaan...mungkin dia tak pernah kena..mungkin ahli majlis dan penguatkuasa anak dia ke..atau dia sendiri ke atau mpt tu bapak dia punya...dan mungkin pasal dia orang umno..rasanya paling tepat...
kat hospital tu mungkin kaum dia tak pernah sakit..sebab tu dia tak faham..
jangan hina dia sebab dia sudah terhina dengan ayat yang dikeluarkan..
satu malaysia..rakyat di dulukan..betul..itu yang diperkatakan..cuma jangan salah faham..rakyat dari negeri mana..indon ke..afrika ke..nepal ke..monggolia ke...rakyat tempatan ..sorry..tak caya cuba buat hal dengan PATI..tengok siapa ke dalam dulu..sebab rakyat tempatan tak mampu bayar...
minyak tambah mahal..okey le tu tambah bayar saman untuk mpt khasnya dapat juga depa menaikan taraf stingan PATI di sana..
Cuma pada saya jika keadaan tidak mengizinkan setelah merayu pun tak dapat lepas..mudah saja..di malaysia ini kalau kita langgar orang sampai mati pun..tak pernah di hukum gantung..so tepuk dada tanya selera..sebab kadang kadang sejenis orang ni tak boleh di ajar dengan mulut.kena guna kaki..atau tangan dan mungkin dengan kereta..
Ingatlah semua..sekarang budi bahasa..nilai kemanusiaan tiada makna..kalau ada kuasa..pangkat..nama..orang umno ke..okey..tu sebab ADUN Sg Rapat boleh mengarahkan satu mangsa yang di pukul ramai ramai untuk menarikbalik report yang di buat..heran tak.
he..he..he

Tanpa Nama berkata...

tak payah bayaq.. tunggu je prk BUBAR DUN PERAK.. menang kat PR.. cancel semua kompaun tu... tp kalu umcino .. yang singgit depa balun 'up' jadik sepuloh ringgit..