10 November 2009

KENYATAAN MEDIA : kecaman kepada pihak yang menyebar risalah fitnah terhadap PAS.

Berhubung dengan tersebarnya diberbagai tempat di Perak mengenai "risalah sampah" yang disiarkan dalam berbagai media termasuk dalam satu posting dalam blog ini, dengan ini saya ingin mengeluarkan beberapa kenyataaan :

1. Saya mengecam tindakan yang tidak bertamaddun pihak yang tidak bertanggung jawab dalam mencetak dan mengeluarkan risalah sampah itu. Sikap bacul dan penakut pihak yang terlibat sangat terserlah bila tidak ada cetakan dari mana pihak yang mencetak dan mengedarkan risalah tersebut.

2. Kesempatan ini nampaknya lebih mirip kepada keadaan politik di Perak yang mengambarkan pembubaran DUN makin hampir berlaku dan saya berharap semua jentera dalam komponen Pakatan Rakyat Perak khususnya PAS terus meningkatkan gerak kerja dalam menghadapi pembubaran DUN tersebut.

3. Diharapkan semua kawasan PAS dan cawangan-cawangan yang menjumpai risalah dan kain rentang yang digantung untuk memusnahkan dengan apa cara sekalipun kerana ianya adalah fitnah dan kerja jahat pihak yang tidak bertanggung jawab.

Saya memuji tindakan segera beberapa kawasan PAS dengan memusnah dan menurunkan kain rentang , juga membuat laporan polis .

4. Sesungguhnya apa yang di perkatakan dalam risalah itu adalah pembohongan kepada fakta, putar belit kepada keadaan yang sebenar dengan satu niat jahat untuk menjauhkan sokongan orang melayu kepada PAS. Sekaligus untuk menarik sokongan orang Melayu kepada UMNO/BN.

Namun tidakkah semua mengetahui, UMNO adalah petualang bangsanya sendiri dan penghianat kepada orang Melayu sendiri. Termasuklah di Kelantan. Di mana tindakan menafikan hak rolyati minyak kepada Kelantan oleh Presiden UMNO yang juga PM 1Malaysia adalah bukti terbaru bahawa UMNO adalah petualang kepada bangasa Melayu sendiri khususnya Melayu di Kelantan.

Sekian terima kasih.

KENYATAAN MEDIA/ 9 nOV. 2009

DRS. KHALILIDHAM LIM
Ketua Penerangan PAS Perak.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Teruskan perjuangan pas perak sentiasa maju kehadapan, selamat berjaya..

Tanpa Nama berkata...

UNMO memang petualang dunia dan akhirat