29 Disember 2009

Pemuda PAS Selangor lapor polis himpunan haram

SHAH ALAM, 28 Dis.:-Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor (DPPNS) Isnin membuat laporan polis terhadap kumpulan yang menggelar diri mereka Gerakan Kesedaran Penyokong dan Pengundi PAS Negeri Selangor (GKPPNS) berhubung desakan kumpulan itu supaya PAS Selangor keluar daripada Pakatan Rakyat.

Timbalannya Ahmad Zaidi Abdul Talib berkata tindakan 20 anggota kumpulan itu semalam yang membuat demonstrasi di perkarangan pejabat PAS Selangor dan cuba menghantar memorandum mendesak supaya PAS Selangor keluar daripada Pakatan Rakyat negeri jelas menjejaskan imej parti itu.

"Tujuan kita buat laporan ini untuk bersihkan nama kita kerana individu terbabit 'menyamar' sebagai ahli PAS dan menggunakan nama PAS dalam perhimpunan itu.

"Kita tidak tahu siapa mereka kerana dari semakan yang kita buat (di PAS Pusat dan PAS Kawasan Gombak), kita dapati mereka bukan ahli kita," katanya ketika ditemui pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam hari ini. Turut hadir sekitar 50 orang anggota DPPNS.

Ahmad Zaidi juga tidak menolak kemungkinan perhimpunan itu didalangi Umno.

Setakat ini kebanyakan media alternatif melaporkan bahawa himpunan itu adalah didalangi oleh UMNO.

1 ulasan:

a3manulna3m berkata...

Rasa2nya mmg salah satu daripada penyamaran oleh sesetengah pihak....