12 Mei 2009

Kenyataan akhbar terkini Nizar.

Nizar berkata, beliau akan menghadap Sultan Perak, Sultan Azlan Shah bagi memaklumkan secara rasmi berhubung keputusan mahkamah yang diputuskan hari ini.

Katanya, semua keputusan yang dibuat oleh zambry akan dikaji semula dan bukannya tidak sah sehingga notis seterusnya kecuali sidang DUN pada 7 Mei lalu.

"Kita akan minta Datuk Zambry dan Exco lain untuk mengosongkan jawatan mereka berkuat kuasa serta-merta berikutan keputusan mahkamah.

"Mesyuarat Exco akan diadakan segera dan kita berpegang yang DUN harus dibubarkan berdasarkan kepada usul yang diluluskan pada sidang DUN bawah pokok pada 3 Mac 2009,"katanya.

59 ulasan:

emkay berkata...

ya bubar dun adalah penyelesaian terbaik

Awanama berkata...

Saya mencadangkan Dato seri supaya memohon perintah mahkamah bahawa V. Sivakuma merupakan speker yang sah supaya langkah yang diambil seterusnya mampu memastikan bahawa kemenangan rakyat berterusan...
Tahniah saya ucapkan untuk Dato Seri & rakan2 seperjuangan..

Awanama berkata...

bagus cepat pi jumpa dan segera bubar DUN jadi anak jantan kite>...

Awanama berkata...

Yes ! Bubar DUN ...InsyaAllah kita menang besar ...Kita bertempur cara JANTAN lah beb ..pilihanraya

Awanama berkata...

Hidup Rakyat! Hidup Pakatan!

Awanama berkata...

salam DRS Idham...
jangan terlalu gembira..
kita kena berhati2..
walaupun DS Nizar MB yg sah, namun GAnesan yg dianggap sah oleh UBN akan memnggil sidang tergembar untuk undi tak percaya terhadap MB Nizar...

berhati2lah...

Awanama berkata...

Drs,Mampu kah MB kudeta berjiwa besar mengosongkan pejabat MB lalu meninggalkan nya dgn rasa yg tenang.Disini akalbudi seorg pemegang PHD yg menyandang jwtn secara haram akan teruji. Nona Ratana Chulaborn

Awanama berkata...

takbirrrrrr!!! Allahu Akbar!

Awanama berkata...

Bubar!!! Biar rakyat yang buat pilihan!!!!

Awanama berkata...

Bubar tetap bubar, lepas ni kita rampas Pangkor pulak...bezanya kita rampas melalui pilihan raya yang sah.Dak macam yang sekoq tu.

Awanama berkata...

Bubar tetap bubar, lepas ni kita rampas Pangkor pulak...bezanya kita rampas melalui pilihan raya yang sah.Dak macam yang sekoq tu.

Anak Bugis berkata...

Umno dan pengikutnya adalah golongan dlm kegelapan.. akibat terlalu lama berkuasa di bawah kepimpinan yg melemahkan org melayu.. semua yg bijak pandai lari dari umno... jadi ingatlah.. org bodoh ni kadang2 bertindak di luar batasan dan akal fikiran utk menjayakan agenda mereka..
minta semua penyokong PR bersedia..

iam_khufu berkata...

Berkenaan dengan keputusan mahkamah yang memberi penghakiman kepada DS Nizar, ada tak mahkamah memberi remedi lain dan menyebut tentang apakah kesan kepada persidangan bawah pokok dan status kepada sebarang keputusan Zambry semasa memegang jawatan sebarang menteri Besar.

Awanama berkata...

Salam

Pahit manis akhirnya

Awanama berkata...

Takbir

Pahit akan manis akhirnya

Awanama berkata...

dah bukti depa kalah,aku ada pantun

kita menang senang gembira
najib kalah sedih merana

Brahim Nyior berkata...

Syukur...

Awanama berkata...

Slm..
saya setuju bubarkan DUN.. biar bertempur secara anak jantan..

Awanama berkata...

Bubur DUN adalah suatu penyelesaian yang terbaik bagi kemelut politik di perak, biar lah rakyat menentukan parti manakah yang akan menerajui negeri perak seterusnya memacu pembangunan dan menaik taraf ekonomi rakyat negeri perak. Tiada siapa yang dapat menentukan pucuk pimpinan negeri perak, melainkan sultan dan rakyat negeri perak sendiri. Negeri perak adalah hak mutlak sultan perak dan rakyat negeri perak, apabila DUN dibubarkan rakyat buatlah pilihan yang bijak untuk kebaikan rakyat dan kehormonian, keamanan negeri perak.

Awanama berkata...

Tahniah YAB Dato` Seri Muhammad Nizar jamaluddin, anda adalah idola masa kini.... Anda juga adalah bakal Perdana Menteri Malaysia.. Jadilah pemimpin sehebat para sahabat... Kami doakan agar Dato` Seri terus berjaya.. InsyaAllah

CitraPerak berkata...

Bubar DUN. Kita kena gentlemen.

Awanama berkata...

BUBAR DUN SEGERA... INSYAALLAH SELEPAS NI KAMI AKAN BERKAMPUNG DI PERAK

CitraPerak berkata...

Bubar DUN. Kita kena gentlemen.

TpK berkata...

Salam YB,
Kalau Tuanku tak perkenan bubar DUN pun jgn gundah gulana. Ada hikmahnya. Ini peluang utk Speaker dan YAB MB DS Nizar ambik tindakan undg2 terhadap :
1) Penasihat Undg2 Negeri Perak
2) SU DUN Perak
3) SUK Negeri Perak
4) Ketua Polis Perak
5) dan konco2 yg sewaktu dgnnya.

Skrg masa utk kita offensive, bukan lagi defensive. Puak2 bie takde adab, jgn bagi muka dah. Puak2 kurg ajar ni MB pun depa jerkah!! Hampeh!!

marrobbuka berkata...

BUBARKAN DUN !!!! ALLAHUAKBAR !!!!

TpK berkata...

Salam YB,
Kalau Tuanku tak perkenan bubar DUN pun jgn gundah gulana. Ada hikmahnya. Ini peluang utk Speaker dan YAB MB DS Nizar ambik tindakan undg2 terhadap :
1) Penasihat Undg2 Negeri Perak
2) SU DUN Perak
3) SUK Negeri Perak
4) Ketua Polis Perak
5) dan konco2 yg sama waktu dgnnya.

Skrg masa utk kita offensive, bukan lagi defensive. Puak2 bebal nie takde adab, jgn bagi muka dah. Puak2 kurg ajar ni MB pun depa jerkah!! Kalau bg muka nanti jadi kadok naik junjung, dah terbukti dah. Hampeh!!

Budak Syburi berkata...

Syukur kepada Allah. Kemenangan ini menuntut pengorbanan. Serahkan kembali kuasa kepada rakyat. Biar mereka menentukan kerajaan yang mereka suka.

Walaupun Pakatan hanya sekejap sahaja mentadbir, kPakatan telah membuktikan kemampuan untuk mentadbir.

Salam perjuangan.

Awanama berkata...

YB, Adakah Speaker yang baru dilantik BN itu sah?

Bagaimana jika Speaker BN itu memanggil sidang dewan dan membuat usul undi tak percaya terhadap Nizar?

PR perlu sediakan payung sebelum hujan mengenai isu ini...

Puan Ainon Mohd. berkata...

Saya akan turun ke Perak dan ikut menyumbang tenaga dan wang supaya PR menang lebih besar!

Awanama berkata...

salam.."islam kan tertegak atas kebenaran" takbir3x...

Awanama berkata...

Alhamdulillah kebenaran terbukti jua walaupun perit.

Awanama berkata...

menang lagi syabas teruskan
Makkal sakthi

Awanama berkata...

Lega dgn keputusan mahkamah, tapi risau sbb dengar2 zamry nak failkan notis undi tak percaya pd mb. ada pandangan sahabat2?

Awanama berkata...

KHAS BUAT ZAMBRY KUNTA KINTE
http://www.youtube.com/watch?v=wPoph1GDmn4

Awanama berkata...

TAKBIRR!!!ALLAHUAKBARR!!!TAHNIAH YB NIZAR!TP PERJUANGAN BELUM SELESAI..

Awanama berkata...

salam Yb.. alhamdulillah... sekarang pejuangan prinsip salahuddin al-ayubi yang saya katakan tadi dah terbukti. sekarang bukan salah sultan pon dah terbukti. sultan mesti akan setuju bubarkan dun. sekarang sebagai rakyat , YB akan lihat kuasa rakyat sepenuhnya. kalau YB Nizar tak berjuang macam sekarang, kami sebagai rakyat pun tentu tak dapat menentukan siapa yang berhak di bumi perak ni. wahai rakan-rakan nanti time kita pula berjuang mengundi! dan YB Idham hehehe, time for you work hard ni, terima kasih sebab active blog ni dengan info, so pada blogger yang lain, jangan memfitnah dan jangan buat cerita tak betul... ikhlas lah... ehhh saya nampak dato suk menyorok lar pulaks... jangan takut dato suk, mintak maaf pada semua YB! dan perkara tu boleh settle, sebab YB-YB ni tak ler kejam. harap lepas ni YB-YB jgn ler pulak menganaktirikan pekerja yg tergolong dari rakyat biasa yang berkerja di bawah agensi kerajaan ok! dan pada parti pas, persidangan pada kali ini seeloknya terus cantas dari orang tak berkenaan masuk... YB Nizar, menangkan balik org melayu dan islam! hanya segelintir org melayu yang tak sokong anda . jangan disebabkan nila, rosak susu selori. saya sayang melayu, saya sayang islam dan saya sayang rakan-rakan bangsa lain. why? because i not schooling with one races of Malaysia, and i not live with one type of culture here! My life empty without friends i am lonely and without ISLAM i will lost! YB Idham tahniah atas perjuangan anda di belakang YB Nizar! Doakan anda selalu dalam keadaan yang tenang.

alkulimi berkata...

Salam
Tahniah dan mari kita bersyukur dan beristiqfar kepada Allah di atas kemenangan ini. Selepas ini kita patut mengkaji dan menganalisa tentang pemerintahan kita yang lalu supaya dapat diperelokkan lgi pemerintahan kita. Takbiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir

zizi3131 berkata...

Teruskan perjuangan demi menegak keadilan rakyat

TpK berkata...

Memg puak2 berok nie akan cuba buat undi tak percaya, tapi dah terlewat dah pun. lagi pun undi tak percaya tu nantinya boleh dicabar di mahkamah sebab 7 termasuk zambry mamak padukang dah digantung, 3 org dah letak jawatan, masih kes mahkamah. undi 10 org ni tak terpakai. Pi mampos lah puak2 nie.

TpK berkata...

Memg puak2 berok nie akan cuba buat undi tak percaya, tapi dah terlewat dah pun. lagi pun undi tak percaya tu nantinya boleh dicabar di mahkamah sebab 7 termasuk zambry mamak padukang dah digantung, 3 org dah letak jawatan, masih kes mahkamah. undi 10 org ni tak terpakai. Pi mampos lah puak2 nie.

Mr Sultonic berkata...

PEJUANG SELURUH MALAYSIA AKAN TURUN BERTEMPUR DIPERAK. DEMI HATI YANG MEMBARA DEMI SELURUH SENGSARA KAMI AKAN MENGAJAR UMNO ERTI KEPERITAN YANG SEBENAR!!!TAKBIR!!!

Awanama berkata...

allahuakhbar..
kite menang

TpK berkata...

YB, bukan ke esok ada majlis rasmi di istana? Kalau betul ada majlis rasmi dan puak2 berok nie nak buat jugak sidang tergempar, maknanya depa nie dah engkar jemputan di Raja. Blasah YB, blasah, jgn tak blasah!! Lagipun undi tak percaya pun PR boleh cabar di mahkamah sbb :
1) Ganeson speaker haranjadah
2) 10 ekoq berok tak layan mengundi

So, null and void le ceritanya!! Puak tu akan terus tersepit...Tungguuu...next change coming soon....

Awanama berkata...

speaker be-end...????? bila mase diorg ader speaker.... dah la ganesan tu kalah pilihanraya... pastu memihak hanya pada be-end jerr.... dan terang2 lagi ganesan tue tak angkat sumpah depan sultan.... n last part plak... masa tue masih ada lagi speaker iaitu tuan speaker V. Sivakumar.... so x bleh nak pertikaikan lagi.... so memang x der 2 speaker... yang ada speaker V. Sivakumar sahaja...

TpK berkata...

Nak jadi kelamkabut lagi...senang je...YB Sivakumar plak panggil sidang..buat apa saja usul yg menyusahkan puak2 UMNO BN..hah...baru betoi punya caca marba lagi...dead lock...akhirnya Tuanku kena bubar jugak le DUN Perak.

Ayiem berkata...

Assalamualaikum,

Alhamdulillah kerana kita diberikan ujian kemenangan didalam tuntutan.

Bubar DUN adalah penyelesaian terbaik bagi menjernihkan kekeruhan yang telah ditimbulkan oleh puak-puak jahat ini.

Harap selepas kembali ke Bangunan Kerajaan,YB Nizar akan ambil pendekatan terbaik untuk mengeluarkan pembelot-pembelot yang menganggu kelancaran perjalanan pentadbiran sebelum ini.

Duri dalam daging perlu dinyahkan agar tidak menjadi makhluk perosak seperti anai2.....

Awanama berkata...

jaga-jaga dengan tipu helah ameno..

belum habis...mungkin dorang sengaja bagi Nizar menang dlu...then sengaja nak bagi PR seronok kejap...then Ganesan (Speaker HARAM) akan panggil sidang DUN segera, dan Zambry HARAM akan usul undi tak percaya, biar diroang konon nampak gentleman....PLEASE, JAGA-JAGA...ini TAK MUSTAHIL...ameno dan be end GILA boleh buat aper jerk....

TpK berkata...

Ganeson speaker haramjadah, 10 ekoq berok tak layak mengundi. Memg ada 1 speaker je...YB Sivakumar!!

bikirperak@senawang.com berkata...

SENYUMAN DAN KEPUASAN SETIAP WIRA YANG IKHLAS BERJUANG BERMATIAN DALAM MENEGAKKAN KEBENARAN HAK RAKYAT DI PERAK DARUL RIDZUAN. HIDUP PAKATAN RAKYAT.. ALLAH HU AKKBAR.. YANG BAIK AKAN TIMBUL YANG KEJI AKAN TENGELAM, JANJI ALLAH PASTI JANJI MANUSIA SYAITAN LEMAH DAN DAIF.!!!

HANCUR, HANCUR, HANCUR.. UMNO DI BUMI MALAYSIA INI BUAT SELAMA-LAMANYA..AMIN

Awanama berkata...

Syukur kepada Allah,

Alangkah manisnya kemenangan dalam perjuangan. Perjuangan tidak bermakna tanpa pengorbanan. Semoga Allah pelihara kemenangan hari ini. Jangan lalai kerana musuh tidak tidur.

Awanama berkata...

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani

Apabila datang pertolongan Allah dan kemenangan (semasa engkau wahai Muhammad berjaya menguasai negeri Mekah); (1) Dan engkau melihat manusia masuk dalam agama Allah beramai-ramai; (2) Maka ucapkanlah tasbih dengan memuji Tuhanmu dan mintalah ampun kepadaNya, sesungguhnya Dia amat menerima taubat. (3) (An-Nasr)

Awanama berkata...

suk+tiga katak+ boss haram+ enam xko haram + su dewan haram + speaker haram jadi 13 semuanya, ada 13 katil baru dikosongkan di kamunting, elok sumbat pengkhinat dan penderhaka ini!!!

Awanama berkata...

tahniah kpd kepada semua...
ini berkat kesabaran kita semua...
mungkin ada hikmah kata2 paduka sultan perak
"innaallah hamaal sobirin"

Awanama berkata...

AlhamduliLLah keputusan memihak kepada yang benar,

Mintak keme cabor pulok keputusan perlantikan speaker haram pulak.Deme mesti pertahankan bermatian speaker tu sebab percaya yang dia boleh luluskan undi tak percaya terhadap DSN...

Awanama berkata...

kami penyokong2 PAS/PR dari Sabah bersyukur dgn kemenangan ini....ada baiknya DUN di bubarkan dgn sbrpa sgra, kami sdh sngsara di bawa amino...tahnish DSN

Awanama berkata...

AWAS,hati-hati dengan selsema baru..selsema katak...lum merebak lagi cuma baru 3 kes kat perak...apa lagi ajaq la kaatk tu cukup2 sebelum merebak...hang tau laa nasib kau kali ni kaataak oii.

Sham berkata...

Salam to all.

Syukur Alhamdulillah..akhirnya kebenaran menyerlah jua. Semoga sultaan perak pekenan dun dibubar. Biar rakyat buat pilihan.

Awanama berkata...

speaker.... ganesan tue speaker ker..???

setahu aku V. Sivakumar adalah tuan speaker...

Awanama berkata...

allow mamak ,
teh tarik satu,roti 2,tulur kasi tampal luar juga,tulur dalam suda tarak....itu hakim kasi piiicaaah la ...ammma,itu ganesan tarak otak ka...bule pakat buat bulatan pilih speaker baru...nak kata budu pandai2,nak kata pandai t/laku mcm org buduh...mcm tulur setengah masak.