02 Januari 2010

TAHNIAH BN RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN

15 Muharram 1431

Naninu Sakun

Tanggal 1 Januari 2010, 1 perkara yg amat menakjubkan telah berlaku dengan bermotokan RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Kenapa saya berkata begitu? GULA NAIK 20 SEN!!! Bagi yg kaya 20 sentu mungkin tiada masalah tapi macamna dengan rakyat yg susah. Rakyat yang hidup kais pagi makan pagi kais petang makan petang nak letak dimana wahai BN? Alasan Bn kenaikan gula mentah sedunia. Amat tidak relevan dengan slogan 1 Malaysia. Takkan lah tiada jalan layan lagi? Komisen Kapal Selam boleh pulak!

Saya yakin dengan kenaikan harga gula barang2 yg berasaskan gula akan naik mendadak. Teh tarik akan naik, kuih muih akan naik, roti dan segala2nya akan naik termasuk juga yang memang dah termaktub BN (BARANG NAIK). Bagi penyokong2 Bn terimalah dgn lapang dada atas kenaikan ini dan bersyukurlah kerana anda telah memilih Bn. Bagi yang masih atas pagar tinggalkanlah terus Bnni. Percayalah 1 Malaysia, ini baru permulaan di 1 Januari 2010. Selepas ini? Kita tunggu dan lihat. Tapi kalau dah semua nanti naik adakah moto RAKYAT DIDAHULUKAN tu relevan lagi. Saya cadangkan macam kata2 DSAI ( YANG KAYA BERTAMBAH KAYA YANG MISKIN PAPA KEDANA).............wallahuaklam

ANAK KOMANDO REJIMEN 1

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Si Luncai terjun dengan labu2nya. Nyaman... nyaman...

pas.bandarlaguna berkata...

Betul le slogan raayat didahulukan tu. Apa-apa pun rakyaat yang kena dulu.

Tanpa Nama berkata...

betul,l,betul,betul 2 po cen.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat di dahulukan, pencapaian di utamakan....dalam kes harga gula rakyat tidak di dahulukan, tetapi pencapaian di utamakan. jadi sebenarnya ungkapan ini yang tersirat, ia tidak berjalan beriringan antara hal rakyat dan hal pencapaian. masing-masing harus berkorban antara satu sama lain.

Itu yang tersembunyi di sebalik ungkapan ini.

Tanpa Nama berkata...

hahahaha..naik plak harga gula..tu lah..hampa rakyat pilih sgt BN..ne lah balasan yee!!!undi pas!!!kesejahteraan rakyat malaysia..cayalah..bakal bejuang kelak di tanah air malaysia...

Tanpa Nama berkata...

PAS FOR ALL

david ahmad muniandy berkata...

jangan takut kerajaan kita sudah buka langkah untuk orang memiliki kenderaan jenis 1.5cc kebawah sudah ada subsidi....jikalau pergi pam petrol kena masukkan mykad.

YaMangoui berkata...

Sy di fahamkan dari seorg kawan seorang MCA.Raja gula telah menyerahkan sebahgian ladang tebu beliau kpd satu agensi bn (fuckra)klu betul?tak payah tanya siapa penghuninya.tak hairan kenapa GILA menjadi hadiah tahun baru.

Tanpa Nama berkata...

insuran keta motor naik,petrol naik, gula naik, jadi apa yang PM kata rakyat diutamakan?

Tanpa Nama berkata...

suku sakat diutamakan.....

Tanpa Nama berkata...

tunggu piliharaya nanti.rakyat hakim sebenar....

Tanpa Nama berkata...

sesi sekolah 2010 baru bermula tetapi sy rasa amat terkejut dengan slogan 1malaysia rakyat didahulukan pencapaian diutamakan...terpesong jauh dengan bajet yg dibentangkan baru-baru ini. semua peruntukan berkurangan dlm pendidikan..skim baucer tuisyen ditarik , rmt sehingga mei sahaja, peruntukan rimup pun xada..inikah 1malaysia..semua bil ditanggung oleh sekolah, pelajar kat asrama diarah balik setiap minggu bg mengurangkan bil elektrik...adakah ini berlaku di institusi pondok yang kurang peruntukan seperti pelajar diarahkan blk? tidak sama sekali...ini tidak lain disebabkan oleh program permata...najib memang ikut kehendak bini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!yg memakan diri sendiri..pihak pimpinan PR mesti perjelaskan isu ini kepada rakyat dan bangkitkan di parlimen!!!!