24 Februari 2010

Nizar : Zambry bohong kata PR tidak lantik ADUN BN dalam Jawatan Kuasa Tindakan Daerah (JKTD)

DS. Nizar bersama 14 ADUN Pakatan Rakyat yang lain bergambar selepas sidang media sebentar tadi.


9 Rabiul Awwal 1431H

IPOH, 23hb Feb :- Saya menyatakan hasrat Pakatan Rakyat memberi khidmat kepada semua rakyat dengan bentuk kerjasama kepada kerajaan mahkamah Zambry namun respon dari TPM dan Zambry mengatakan tidak perlu ada kerjasama, demikian penjelasan awal dari MB Rakyat Perak, Ds. Muhammad Nizar Jamaluddin dalam sidang berkaitan isu pembohongan Zambry di pejabat PR disini.

Semasa kita memerintah semua rakyat boleh guna kemudahan rakyat seperti dewan, kemudahan awam dan sebagainya, tegasnya.

Beliau juga mengesahkan beri surat tawaran kepada ADUN BN untuk hadir dalam mesyuarat JKTD, kita keluarkan surat kepada Pegawai Daerah, Pegawai Daerah memanggil semua ADUN PR dan BN. Ada mereka yang hadir. Ini menunjukkan sifat ketelusan kami.

Contohnya di Kerian, mereka tidak hadir, ini masalah mereka. Ini menunjukkan mereka diundang.

Sifat PR kita undang dan jemput semua ADUN dan ahli Parlimen.

Ds. Nizar juga menafikan PR tidak undang dan jemput, "saya menafikan, ini pembohongan yang besar. Kami ada bukti yang jelas ", sambil merujuk kepada Daerah Kinta, Kerian dan Larut Matang. "Kami tegaskan apa yang dikatakan Zambry dan pengkhianatan dan pembohongan. Sewajarnya kita malu dengan MB yang berbohong. Tegasnya.

Inilah kerjasama yang kita nak berikan dan dinafikan. Begitu juga permis rakyat, selepas JKK dipecat dan mereka menghalang kita gunakan.

Kita terangkan supaya kita tidak difitnah kononnya tidak melantik MP dan ADUN BN dalam JKTD.

Sementara itu YB. V.Sivakumar juga memberi beberapa kenyataan seperti berikut.

"Saya hadiri semua dalam JKTD tetapi mereka tidak hadir dalam JKTD Kinta, dan kami tetap letakkan nama masing-masing diatas meja tanda nama. Katanya sambil menunjukkan bukti.

"JKTD penting kerana membincangkan masalah rakyat, dan apakah salahnya kami dijemput dan memberitahu apa saja masalah" jelasnya.

Saya tidak faham kenapa perlu dibuat secara senyap-senyap semasa ADUN BN. Inilah peluang semua wakil rakyat bertemu dengan semua pegawai kerajaan.

Tiada ulasan: