18 Mac 2010

Inter Milan singkir Chelsea

1 R$abiul Akhur 1431H.


PEMAIN Chelsea, Frank Lampard (kiri) dan pemain Inter Milan, Samuel Eto'o merebut bola dalam perlawanan kedua 16 pasukan terakhir Liga Juara-Juara Eropah, awal pagi tadi. Inter Milan menewaskan Chelsea 1-0. - Foto AP


LONDON: Kelab Itali, Inter Milan melakukan kejutan di Stamford Bridge apabila menewaskan Chelsea 1-0 pada perlawanan kedua 16 pasukan terakhir Liga Juara-Juara Eropah, malam tadi. Saya juga sempat menyaksikan siaran langsung di TV semasa makan malam bersama rombongan PAS Perak yang baru sampai di London hari ini.

Samuel Eto'o menjadi wira Inter dengan menghasilkan gol menerusi larian dan tendangan leret menggegarkan jaring Chelsea pada minit ke-78.

Nyata anak buah Jose Mourinho lebih mendominasi perlawanan di tempat lawan dan bekas pengendali Chelsea itu nyata berjaya mencatur strategi lebih menyengat.

Keputusan itu membolehkan Inter layak ke suku akhir dengan kemenangan agregat 3-1. Sebelum ini pada perlawanan pertama, Inter menang 2-1.

Lebih malang lagi buat Chelsea apabila penyerangnya, Didier Drogba diarah keluar padang selepas dilayangkan kad merah, kira-kira lapan minit permainan hendak tamat.


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

..hehehe...misi balas dendam Mourinho terhadap pemilik Chelsea...dendam sudah berbalas...