13 Mac 2010

ISU KERAJAAN UMNO & PAS: FORUM PENJELASAN AKAN DI ADAKAN DI PERAK

26 Rabiulawal 1431H

Kenyataan Media (10 Mac 2010)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) akan menyediakan satu pentas dengan mengadakan forum berkaitan perkara yang di bangkitkan oleh Tan Sri Haji Harussani Zakaria di dalam isu menubuhkan kerajaan perpaduan di Perak dengan menghadirkan semua yang terlibat tersebut di atas satu pentas demi mencari kebenaran.

DPPN Pk akan menurunkan Mursyidul Am PAS yang juga Menteri Besar Negeri Kelantan, Datuk Haji Nik Abdul Aziz Nik Mat dan juga bekas Pesuruhjaya PAS Negeri Perak, Ustaz Haji Ahmad Awang, mereka yang telah terlibat secara langsung sebagaimana yang di dakwa oleh Tan Sri Harussani. DPPN Pk dengan ini meminta Tan Sri Harussani menetapkan tarikh, tempat dan masa bagi menjayakan forum tersebut.

Bagi bersikap adil, Tan Sri Harussani boleh menjemput seorang lagi panel daripada UMNO untuk bersamanya di dalam forum tersebut. DPPN Pk berharap forum tersebut akan memperjelaskan dan juga membetulkan fakta yang sebenar demi mencari kebenaran. DPPN Pk berharap Tan Sri Harussani akan menerima pentas forum ini untuk menjelaskan sepertimana yang di dakwanya.

DPPN Pk akan menunggu Tan Sri Harussani menetapkan tarikhnya kelak secepat mungkin. DPPN Pk juga akan cuba merealisasikan kehadiran Datuk Nik Abdul Aziz dan Ustaz Ahmad bagi menggunakan ruang pentas forum tersebut demi membetulkan fakta yang sebenar.


SALMAN HAJI SALEH
Naib Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

1 ulasan:

abu zuhud berkata...

salam susah nak jadi forom ni