12 April 2010

Siapa pembohong: Nazri atau Dr Pornthip ?

26 Rabiulakhir 1431H.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Nazri Aziz berkata pakar patologi Thailand, Dr Pornthip Rojanasunand berbohong berhubung dakwaannya yang kerajaan Malaysia menggunakan "tekanan politik" untuk menghalangnya daripada memberi keterangan.

"Dia seorang pembohong! dia berbohong dalam inkues dan dia berbohong sekarang," katanya seperti yang disiarkan dalam Malaysiakini.

Persoalannya sekarang siapakah sebenarnya yang berbohong ? Bagi saya kalau kita ingin mengatakan Dr. Pornthip berbohong, wajarkah kerana itu dia sanggup menanggung resiko dan bersungguh-sungguh untuk datang ke Malaysia kerana itu ?

Sebaliknya kalau kita ingin mengatakan Nazri yang benar, saya rasakan semua pihak sudah tahu siapkah si Nazri dan kenapakah cepat sangat dia melatah dalam perkara inbi ?

Nazri diminta mengulas dakwaan Dr Pornthip bahawa beliau diberi "isyarat" dan berdepan dengan "tekanan politik" supaya menghentikan pembabitannya dalam siasatan berhubung kematian Teoh Beng Hock.

Dr Pornthip mendakwa beliau dihalang daripada masuk ke Kelantan sewaktu urusan rasmi melalui sempadan Thai-Malaysia pada bulan Januari tahun ini, dan menyifatkannya sebagai salah satu "isyarat" yang tekanan dikenakan ke atasnya.

Walaupun keberatan, tetapi Dr Pornthip telah memutuskan untuk tidak memberi keterangan dalam inkues kematian Teoh ekoran tekanan terhadapnya itu.

Inkues kematian Teoh akan disambung pada 20 April ini


7 ulasan:

anakwatan berkata...

kita dah tau jawapanya siapa yang pembohong,semasa proses bicara sebelum ini pun Dr Pronthip ada memberiahu yang dia sentiasa diekori oleh seseorang, Dr Pronthip juga pernah diugut oleh Polis di Amerika apabila beliau diminta menyiasat kes yang membabitkan anggota polis disana.Memang benar apa yang Dr Pronthip kata beliau menerima tekanan politik dari kerajaan malaysia,memang sah si Nazri benggong ni berbohong.kita pun dah kenal siapa dia nazri ni bapak munafik.

nuarmusa berkata...

"Bersatu-bersatu bersama pemimpin penipu..." Itulah cogankata yang sesuai untuk pemimpin yang seperti nazri dan yang seangkatan dengannya dalam umno/bn.Kerajaan Malaysia sepatutnya memberikan kerjasama sepenuhnya kepada Dr pronthip untuk mendapat maklumat tentang punca sebenar kematian Teoh.Kalau Dr Pronthip kata beliau mendapat tekanan politik atau diugut, kerajaan perlu menyiasat tanpa sebarang prajudis terhadap kenyataan tersebut.Kalau tiada bukti barulah boleh kata Dr Pronthip berbohong. Belum apa-apa siasatan lagi dah kata dia bohong....Ini menteri ke atau apa ni..Kenyataan seperti ini menggambarkan kerajaan menyalahkan Dr Pronthip dan cuba menyekat beliau dari memberi keterangan selanjutnya berhubung kes tersebut.
Kalau begini sikap memteri dan pemimpin kerajaan, rakyat yang "cerdik" boleh menilai sejauhmana pendirian kerajaan dalam kes ini.
Sama-samalah kita menjauhi pemimpin penipu..supaya rakyat tidak terus ditipu. Selagi rakyat boleh ditipu selagi itulah tali hayat pemimpin ini akan berpanjangan..Dia akan terus gemuk dan semakin gemuk tetapi rakyat semakin susah dan gelisah. Negara akan menuju kehancuran....

milestone berkata...

Malaysian ARMY wears PRADA??
http://showyourmiles.blogspot.com

ehehe..mmg dah songsang sgt kerajaan UMNO/BN nie..
boleh sgt dah kite tukar!!

-milestone-

Tanpa Nama berkata...

camana le si bangsat tu boleh jadi menteri ye, dah le bodoh macam telor, cakap tak guna otak, cakap banyak guna pelir, dah le muka tu layak jadi bapak ayam je

Ledang72 berkata...

Benggong betul nazri sekor ni. Klu betul kerajaan Malaysia tak beri tekanan maka dia patut menyatakan bhw beliau selaku menteri benggong sendiri akan memastikan Dr Pornthip hadir utk beri keterangan dalam inkues Teh Beng Hock demi memastikan keadilan diperolehi.
Menteri bengong ni menambahkan keraguan utk mencapai keadilan dlm kes inkues sbb dia tak "pelawa" pun Dr Pornthip utk dtg beri keterangan, br mahkamah tak perlu risau utk ubah "skrip lakonan inkues" tu. "Skrip lakonan inkues" ni ditiru dari "skrip pembunuhan altantuya". Dua kes ni lambang APCO/umno berjaya menjadi "pengarah" cemerlang

akulajuki berkata...

Ini kes "dah terang lagi bersuluh"

bukan keturunan BN berkata...

orang yang spesies nazri ni kalau dalam PRU13 nanti semestinya lilahhitaala kita kalahkan supaya aman malaysia ni jenis dia ni kalau kalah aku garenti mesti cabot dari malaysia punya takut kena tangkap tapi kalau kena tangkap kita hantaq je dia p colombia tak pun sierra leon baru dia tau langit ada manyak tinggi oooo.