14 Jun 2010

Ucapan penggulungan Presiden PAS ; Islam mesti memerintah dan memimpin.

2.45 ptg : Menganggap ada peningkatan mutu perbahasan, menyifatkan kadang-kadang ada guruh dan petir tapi tidak membahayakan. semua perwakilan dari perlis sehingga sabah menyokog penubuhan DHPP.

Mereka yang tidak bersetuju seolah-olah mereka bimbang dengan keputusan ini. Oleh kelompok yang belajar Islam dalam sudut yang sempit.

Menegaskan penubuhan DHPP tidak sama dengan kerjasana antara UMNO dengan orang bukan Islam. Kerana kerjasama mereka yang menggadai prinsip dan akhlak.

Amalan politik berbeza dengan sembahyang, kalau sembahyang imamnya Islam, makmumnya mesti Islam. Dalam politik kalau ketuanya Islam, petugasnya boleh diambil dari golongan bukan Islam seperti yang dibahas oleh Ulamak.

Islam mesti memerintah dan memimpin, atas prinsip itulah tertubuhnya PAS.

Mendedahkan bagaimana semasa pendaftaran PAS oleh bekas Presiden PAS, Dr. Abbas disahkan oleh pengarah Pendaftaran pada masa itu oleh seorang India.

PAS buktikan kerjasa dalam bentuk amalan dalam banyak PRK sebelum dari ini.

Orrang Melayu menjadi layu bila mereka meninggalkan Islam, kita mempunyai tanggung jawab besar untuk membeaskan orang Melayu dari kejahilan. Tidak salah mencintai bangsa, yang salah kalau menjadi kecintaan bangsa sebagai aqidah, apalagi mempertahan kezaliman yang dilakukan oleh bangsanya.

Sebagai mana contoh, bagaimana ketua menteri melaka yang dipenjara kerana membela orang melayu, tidak diberi maaf, tetapi seorang Melayu yang juga salah boleh dimaafkan.

Media juga sangat penting terutamanya media alternatif, mesti bijaksana untuk menyedarkan orang lain. Tidak menyebarkan berita yang bohong dan melagakan orang. Menulis dan bercakap mestilah ada batas.

Orang kata kita bermimpi , katakan kita mimpi yang soleh, bukannya mimpi syaitan.

Akan tibanya Islam menang, bukannya benda mustahil. alhamdulillah kita berada di bahtera perjuangan Islam yang kuat.

Bersyukur dengan sokongan orang bukan islam dan kerjasama dengan parti lain yang sebelum ini menolak PAS.

Teruskan perjuangan kita dengan yakin mendapat pertolongan dari Allah SWT.

2 ulasan:

mansor berkata...

yang ni aku sokong 100% tapi kalau boleh biarlah orang tu islam,ni penting kerana kefahaman yang mendalam mengenai dasar2 islam membuat mereka memimpin dengan adil dan saksama.

Tanpa Nama berkata...

السلام عليكم
كيف حالكم يا استاذ
عندما معتمر , قال شيخنا عنده دليل من القرآن والسنة يجوز المشركون فى فرقنا... دل علينا لكي كلنا لم من مشكوكين