30 September 2010

Kelantan beri kerjasama untuk latihan penerbangan

20 Syawal 1431 H
Oleh: Salmah Mat Husain

KOTA BHARU, 29 Sept: Kerajaan Kelantan sentiasa bersedia memberi kerjasama kepada Akademi Latihan Penerbangan Asia Pasific Flight Training, di sini agar masyarakat dapat mengambil peluang daripadanya.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO Negeri, Abdul Fatah Mahmood, berkata kerajaan negeri sentiasa sedia membantu sebarang masalah yang berkaitan dihadapi oleh pusat latihan penerbangan itu.

“Untuk itu, pertemuan demi pertemuan perlu kita lakukan untuk menyelesaikan sebarang masaalah sekiranya ia berbangkit,” ujarnya.

Beliau berkata demikian kepada media selepas mengadakan sesi lawatan ke akademi berkenaan yang terletak berhampiran Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, semalam.

Ketibaan beliau disambut oleh ketua jurulatih akademi itu, Kapten Syed Abdullah Syed Ariffin, Dr Zakaria Manaf dari kejuruteraan penyelengaraan latihan dan kakitangannya yang lain.

Turut hadir pada sesi lawatan berkenaan, Pengarah Urusetia Pembangunan Belia, Insan dan NGO negeri, Abdul Aziz Yunus dan timbalannya, Ropien.

Menurutnya, Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, sebelum ini sudah menyatakan persetujuan untuk memberi sokongan dan kerjasama pada syarikat penerbangan itu.

“Kita berharap masyarakat di negeri khususnya golongan belia mengambil peluang yang ada untuk mencari ilmu di sini sama ada sebagai juru terbang atau penyelenggaraan injin,” ujarnya lagi.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: