02 November 2010

'Pengundi pandai tuntut duit dari 2 pihak'

24 Zulkaedah 1431 H
Oleh : Salhan K Ahmad

PAS tetap mempertahankan tindakannya menawarkan bayaran sehingga RM250 kos perjalanan kepada pengundi DUN Galas yang berada di luar kawasan itu.

Penasihat PAS bagi pilihan raya kecil itu Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah berkata tindakan itu merupakan amalan biasa yang turut dilakukan Umno dan MCA.

"(Malah) kalau pengundi itu pandai, dia boleh ambil daripada kedua-dua pihak. Itu (amalan) biasa bagi orang Kelantan.

"Mungkin dia boleh minta daripada PAS, Umno dan mungkin daripada MCA pun ada disediakan. Jadi kalau RM200 kali tiga, RM600, banyak juga tu.

"Ini bukan satu perkara pelik, kita tidak ada halangan atau sekat mereka (daripada terima daripada pihak lawan)," katanya.

Bercakap dalam sidang media di markas PAS pagi ini beliau juga berkata perkara itu bukanlah satu bentuk sogokan tetapi untuk memudahkan perjalanan para pengundi yang berada di luar.

Beliau mengulas demikian ketika ditanya berkenaan janji PAS untuk menampung kos perjalanan pengundi berkenaan untuk keluar mengundi pada 4 November nanti.

Langkah berkenaan bertujuan menggalakkan peratusan keluar mengundi yang disasarkan sehingga 81 peratus bagi memastikan kemenangan kepada PAS, kata Wan Abdul Rahim lagi.

Malaysiakini/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jgn sampai jadi mcm UMNo dahlah..........