06 November 2010

Pemuda PAS Perak adakan program kebajikan sempena Deepavali

28 zULKAEDAH 1431h.
SAFARIZAL SALEH

LARUT, 3 November: - Dewan Pemuda PAS Kawasan Larut telah menganjurkan program kebajikan bersempena perayaan Deepavali sekali lagi pada tahun ini.

Program kebajikan yang telah disalurkan kepada masyarakat India yang memerlukan berupa barangan dapur telah disediakan oleh Pemuda PAS larut. Serahan telah disempurnakan oleh Salman Saleh, Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Turut hadir ialah Mohd Nazri Din, Ketua Pemuda PAS Larut yang juga Pengarah Pilihanraya Pemuda PAS Perak. Antara yang hadir sama di dalam majlis tersebut ialah pimpinan masyarakat India Larut.

Seramai 80 orang penerima yang terdiri daripada penduduk miskin di sekitar Larut telah dipilih. Majlis yang telah diadakan di Markaz PAS Kawasan Larut ini telah menghadirkan juga pekerja-pekerja ladang di situ yang turut bersama untuk mendengar beberapa ucapan pada majlis tersebut.

Majlis yang diadakan bagi meraikan penduduk yang amat memerlukan menjelang Deepavali. Program tahunan ini tidak melupakan mana-mana pihak yang amat memerlukannya terutama menjelang perayaan di dalam negara kita.

Antara program kebajikan yang dilaksanakan di Larut juga ialah tusyen percuma, menjaga kebajikan masyarakat miskin, sumbangan khas untuk orang kurang upaya (OKU), kematian dan berbagai-bagai lagi.

Masyarakat india yang hadir terharu dengan keprihatianan Pemuda PAS Larut kepada mereka dan tidak melupakan mereka dengan meraikan satu majlis jamuan bagi mereka yang turut diadakan.

Tiada ulasan: