23 Disember 2010

CUEPACS JANGAN TUTUP MULUT TERHADAP TAMBAHAN 2 JUTA OLEH KERAJAAN PUSAT

17 Muharam 1432H
Oleh :Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 23 Dis :-Berhubung dengan penambahan Geran tahunan kerajaan kepada Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) akan dinaikkan kepada RM2 juta setahun bermula tahun depan, kata Datuk Seri Najib Tun Razak. Turut mengumumkan pemberian RM1 juta untuk kongres berkenaan bagi membaik pulih ibu pejabatnya.

“Mereka (CEUPACS) dinasihat supaya jangan mengambil sikap berdiam diri dengan penambahan tersebut,” kata Ketua Penerangan PAS Perak ketika ditemui di sini.

CEUPACS perlu menjalankan peranan mereka sebagaimana sepatutnya, peranan dalam membela nasib pekerja-pekerja amat diperlukan di Negara ini, sesuai dengan slogan BN mendahulukan rakyat, CEUPACS jangan biar rakyat tidak tahu isu penambahan dana ini, perlu maklumkan dahulu kepada rakyat tentang berita gembira ini.

“Amanat yang diberi oleh PM perlu dijalankan dengan ikhlas dengan memperjuangkan hak para pekerja dalam situasi apa pun, tegasnya.

Menurutnya yang juga Ketua Sekretarit Pakatan Rakyat Perak, CEUPACS diharap tidak terpedaya dengan habuan tambahan ini, penambahan Geran ini perlu dimanfaatkan sebaiknya kearah menjaga kepentingan pekerja, dalam banyak hal berkaitan keadilan, BN telah menolak suara rakyat yang menentang sebarang unsur kezaliman, jadi CEUPACS perlu membela pekerja yang merupakan rakyat Malaysia dalam soal kebajikan pekerja.

“CEUPACS diharap sudah bersedia dari segenap aspek untuk bekerjasama dengan kerajaan baru di Putrajaya selepas PRU 13 nanti, sebab Pakatan Rakyat sentiasa konsisten dan komited dengan gelombang Malaysia baru yang lebih selamat dan sentiasa ingin menyelamatkan setiap rakyat Malaysia dari ditindas oleh sebarang bentuk kezaliman,” katanya mengakhiri sesi temuramah.

Tiada ulasan: