30 Disember 2010

Tenang : Perbanyakkan Buku Jingga untuk setiap rumah.

24 Muharam 1432H
Oleh : Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 29 Dis : Pilihan raya kecil DUN Tenang bakal menyaksikan pertemuan dua penjuru, iaitu PAS dan UMNO, berikutan kamatian penyandangnya, Sulaiman, 59, akibat jangkitan kuman dalam darah dan penyakit kencing manis di Hospital Pakar Ampang Puteri, Kuala Lumpur baru-baru ini.

“Seramai 14,753 pengundi iaitu kaum Melayu 49.66%, kaum Cina 38.13% dan kaum India 12.11% amat penting, jadi kesemua faktor perlu diambil kira,” kata Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, YB Drs Khalil Idham Lim ketika ditemui di sini.

Menurutnya lagi yang juga merupakan ADUN Titi Serong, Pakatan Rakyat mestilah berkerja kuat dengan mengatasi BN dalam gerak kerja kempen terhadap para pengundi du DUN Tenang.

“Pakatan Rakyat telah mengorak langkah dengan mengumumkan 10 tawaran dalam 100 hari Pakatan Rakyat mendapat mandat rakyat perlulah dimanfaatkan sepenuhnya, strategi perlu disusun bagi memastikan rakyat tahu apakah tawaran-tawaran ini,” jelasnya.

Menurutnya yang merupakan ADUN Titi Serong, 10 tawaran besar ini untuk rakyat, beliau juga menegaskan bahawa tawaran ini bukan sekadar janji politik sebagaimana yang dituduh oleh BN, rakyat mestikan diyakinkan dengan hakikat itu.

"Rakyat yang sudah muak dan mual dengan rasuah, kezaliman, salah guna kuasa, boros berbelanja dan pelbagai lagi penyelewengan, kerana itu Tenang merupakan titik tolak dari segala usaha untuk menyakinkan rakyat bahawa Pakatan Rakyat mampu menggantikan tempat BN".jelasnya.

Selain itu, beliau juga menjelaskan bahawa, BN gusar dengan gelombang kebangkitan Pakatan Rakyat yang kian kuat selepas konvensyen di Kepala Batas baru-baru ini, tawaran yang diuar-uarkan kepada rakyat dari kandungan Buku Jingga telah menjadi senjata yang paling ditakuti oleh pemimpin BN.

“Pakatan baru perkenal tawaran permulaan melalui buku jingga, BN sudah gusar dan tidak senang duduk dan dah mula melatah yang bukan-bukan.” Katanya.

"Oleh itu saya cadangkan Buku Jingga diperbanyak kan segera dan diedarkan kepada setiap rumah dalam DUN Tenang" cadangnya.

Dalam pada itu, YB Drs. Khalil Idham Lim mengingatkan kepada seluruh penyokong Pakatan Rakyat agar memanfaatkan media baru seperti blog,facebook dan twitter, selain medium bahan cetak bagi menyebar segala maklumat tawaran sebagaimana terkandung di dalam buku jingga.

“Saya juga inginkan mengucapkan setinggi tahniah kepada Pemuda Pakatan Rakyat yang telah menurunkan seramai 1500 tenaga jentera utama bagi melicinkan lagi gerak kerja sepanjang kempen di Tenang nanti, berdoalah kepada Allah SWT semoga beroleh semangat jihad ketika bertugas nanti untuk memastikan kemenangan memihak kepada PR,” katanya.

“Misi Pakatan Rakyat bukan sahaja mahu majoriti undi BN dapat dikurangkan, kita juga konsisten dan mahu menang di DUN Tenang, kedua-dua situasi ini sudah cukup untuk memberi satu tamparan kepada BN dan kita benar-benar ikhlas mahu bela rakyat Johor” jelasnya.

Tiada ulasan: