30 Disember 2010

Bolasepak Suzuki AFF 2010 : Kelantan dan Kedah juga umum cuti Ahad 2 Jan

25 Muharram 1432H.
Hafizi pauzi

PARIT BUNTAR, 30 Dis.:-Kerajaan Negeri Kelantan dan Kerajaan Negeri Kedah juga mengisytiharkan Ahad, 2 Januari 2011 sebagai hari cuti umum bagi meraikan kejayaan skuad bolasepak negara menjuarai Piala AFF Suzuki 2010 yang dilangsungkan di Gelora Bung Karno, Indonesia, malam tadi. Malaysia menang dengan aggregat 4-2.

Sebelum ini, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengumumkan Jumaat ini (31 Disember) sebagai cuti umum sempena kejayaan sulung pasukan bola sepak kebangsaan menjulang Piala AFF Suzuki 2010.

"Saya mengucapkan tahniah dan penghargaan diatas keperihatinan yang ditunjukkan oleh kedua kerajaan negeri yang di tadbir oleh Pakatan Rakyat itu" Demikian antara kenyatraan ringkas dari ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim semasa dihubungi sebentar tadi.

Beliau juga mendedahkan pada awal pagi tadi telah menghubungi Setiausaha Akhbar kepada Menteri Besar Kelantan dan Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Kedah dengan memberikan cadangan tersebut.

"Saya juga mencadangkan perkara yang sama dalam satu tajuk posting dalam blog Cina Islam pada awal pagi tadi" jelasnya.

Menurut beliau lagi dengan pengumuman cuti umum di tiga negeri yang bercuti pada hari Jumaat iaitu, Kelantan, Kedah dan Terengganu maka kejayaan yang diperolihi oleh pasukan malaysia itu disambut oleh seluruh kakitangan awam dan rakyat Malaysia.

"Saya juga mengucapkan tahniah kepada pasukan Malaysia yang telah menunjukkan prestasi permainan yang baik sehingga melayakkan pasukan negara menjuarai piala tersebut" Jelasnya yang juga merupakan ketua penerangan PAS Perak.

Tiada ulasan: