01 Mac 2011

Angkuh : "Ali Rustam Tidak Nampak Rakyat Di Bawah" Kata Jonah

26 Rabiulawal 1432H. [MOD] -

SHAH ALAM 1 MAC : Kenyataan sombong dan bongkak Ketua Menteri Melaka, DatuK Seri Mohd Ali Rustam disifatkan sebagai kata-kata dari pemimpin yang terlalu lama berada puncak kuasa dan selesa dengan tampuk pemerintahannya.

Demikian tegas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Khairul Anwar Ahmad Zainuddin ketika dihubungi TV Selangor hari ini.

Khairul Anwar turut menyifatkan, kenyataan Ali Rustam itu sebagai sesuatu yang sangat tipikal bagi pemerintah yang merasakan dirinya berkuasa.

“Kenyataan Ali Rustam adalah satu kenyataan tipikal. Orang yang memerintah terlalu lama dan dia rasa semua yang dia buat itu betul. Pemikirannya adalah rakyat
Merlimau tu adalah hak mutlak dia.

“Saya berasa kasihan dengan Ali Rustam sebab inilah dia bila sudah terlalu lama duduk di puncak kuasa,tak tengok lagi ke bawah. Dia sudah rasa semua yang
dia buat tu betul," kata Khairul atau lebih dikenali sebagai Jonah.

Dalam pada itu, beliau juga beranggapan, kenyataan yang dikeluarkan Ali Rustam itu adalah sebagai satu penghinaan kepada semua pihak khususnya rakyat Melaka.

“Satu penghinaan kepada keupayaan orang-orang muda dan pengundi Merlimau. Kenyataan itu menunjukkan seolah-olah menggambarkan penduduk Merlimau tak boleh berfikir, tak mampu nak buat perubahan, tak mampu membuat analisa dan tak boleh buat perbandingan," tambahnya lagi.

Justeru, beliau menasihatkan agar Ali Rustam segera mengambil ikhtibar ekoran daripada ‘tsunami’ pilihan raya yang berlangsung pada 2008.

Ini kerana, jelasnya rakyat semakin bijak memilih pemimpin mana yang dirasakan layak untuk menguruskan pentadbiran negara.

“Rakyat telah berjaya memecahkan mitos bahawa hanya BN dan Umno sahaja yang akan menang melalui pilihan raya itu. Rakyat telah pecahkan mitos itu,"katanya.

Ali Rustam sebelum ini dengan angkuh menasihati PAS supaya jangan bermimpi untuk merampas kerusi DUN Merlimau dalam keghairahannya berkempen untuk pilihan raya kecil itu.

Pilihan raya kecil DUN Merlimau menyaksikan pertarungan satu lawan satu antara calon BN Roslan Ahmad dan calon PAS, Yuhaizat Abdullah.

Ini adalah pilihan raya kecil ke-15 sejak 8 Mac 2008 dan yang pertama di Melaka.

Tv Selangor/-

Tiada ulasan: