10 Mac 2011

Kelayakan Olimpik: Malaysia seri dengan Pakistan namun mara pusingan kedua

05 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -

Malaysia sekadar seri 0-0 dengan Pakistan dalam perlawanan kedua pusingan pertama kelayakan Olimpik London 2012 di Stadium Punjab di Lahore, semalam (waktu Malaysia).

Namun, Malaysia layak ke pusingan kedua dengan agregat 2-0 selepas menang dalam perlawanan pertama di Stadium Shah Alam baru-baru ini.

Malaysia bermain secara berhati-hati kerana tidak mahu melakukan kesilapan kerana sekadar membawa kelebihan dua gol sahaja ke Lahore. Sepanjang perlawanan, Malaysia cuba bermain corak bertahan.

Pakistan yang memerlukan tiga gol untuk layak ke pusingan seterusnya terus mengasak kubu Malaysia, namun gagal untuk menjaringkan gol walaupun mempunyai peluang cantik pada minit ke-31.

Pakistan yang mendominasi permainan dari awal babak perlawanan terus kempunan selepas ketua pasukannya, Jadeed Khan gagal menempatkan pasukannya di depan walaupun sudah berhampiran dengan gol Malaysia.

Di babak kedua, Malaysia gagal menyengat dan sekadar bermain corak bertahan sementara menerima asakan bertalu-talu Pakistan, namun tuan rumah gagal mencari gol sehingga tempoh perlawanan tamat.

WarkahDaily -

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam ustaz...saya mintak izin copy