15 Mei 2011

Salahuddin: Selamatkan Malaysia dari Penyelewengan Besar BN dan Kroninya

12 Jamadilakhir 1432H. [MOD] -



PADANG RENGAS : PAS Pusat menyampaikan ucapan tahniah kepada PAS Perak yang berjaya menganjurkan Ijtimak PAS Ganti umno , demikian ucapan Naib Presiden PAS, YB Salahuddin Atub semasa merasmikan Ijtimak PAS Ganti UMNO peringkat zon utara PAS Perak yang diadakan Markaz PAS Cawangan Kg Chua disini pagi ini.

Beliau juga mengatakan bahawa kemenangan BN di Sarawak tidak menggembirakan BN kerana terbukti rakyat selain Melayu telah menolak BN.

"Satu persatu slogan yang di janjikan oleh BN mengambarkan kegagalan
BN membela rakyat" katanya

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian mengulas beberapa dasar kerajaan BN antaranya rumah pertama rakyat Malaysia dan beberapa "bill out" yang ternyata gagal.

"Bila kita bantah di parlimen dikatakan kita tidak cintakan negara, sedangkan bill out kepada MAS adalah untuk kroni yang disuap sekenyangnya" katanya.

Menurutnya kemampuan Air Asia yang tidak dibantu bill out oleh kerajaan dimana dapat memperlihatkan kemajuan yang memberangsangkan.

Beliau mendedahkan Bank Islam akan mengambil alih Bank Muamalat. " Sambil mempersoalkan kenapa Bank Islam diarah untuk mengambil alih Bank Muamalat yang bermasalah kerana ia akan mempengaruhi kemajuan Bank Islam yang memegang saham Tabung Haji selama ini"

"Kita mesti menyelamatkan Bank Islam dan Tabung Haji dari memikul "biawak hidup" atas arahan pemimpin tertentu demi kepentingan beberapa kerat kroni yang akan kaya raya dalam satu malam" tegasnya.

Beliau juga menyeru kepada semua yang hadir untuk melamatkan Malaysia dari penyelewengan besar BN dan kroninya.

Tiada ulasan: