20 Jun 2011

HIMPUNAN BERSIH 2.0 : BUKTI RAKYAT MAHUKAN KEADILAN

18 Rejab 1432H. [MOD] -

IPOH : Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain menyifatkan perhimpunan Bersih 2.0 sebagai medium untuk rakyat turun dan menyampaikan hasrat mereka.

Beliau berkata demikian selepas mengulas tentang sikap pemuda UMNO Malaysia yang juga mahu menjadi jaguan dengan turut serta mengadakan perhimpunan pada 9 Julai 2011.

Ustaz Abu Bakar Hussein menegaskan bahawa himpunan bersin 2.0 merupakan satu perhimpunan damai yang dilakukan setelah beberapa usaha dan diskusi bersama Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menemui jalan buntu.

Mengulas tentang 350 laporan polis yang telah dibuat, beliau menyatakan yang perhimpunan bersih ini bukanlah bertujuan untuk menganggu ketenteraman awam, tetapi menunjukkan solidariti masyarakat Malaysia yang mahukan keadilan.

Beliau turut optimis yang perhimpunan ini akan berjalan lancar andai tiada provokasi yang dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

Memetik kata-kata beliau, “Apa yang ingin disampaikan oleh PAS ialah, sistem politik negara yang dilihat semakin keroh harus diperbaiki agar sistem demokrasi kembali berada pada tempat asalnya.”

2 ulasan:

NURUL HAYATI SABRI berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
NURUL HAYATI SABRI berkata...

saya menyokong sepenuhnya...!!!