26 September 2011

Islam dihadapan BN bagaikan daun kari

Syawal 1432H. [MOD] -

Saya ingin mengeluarkan kenyataan media berhubung kenyataan o PM najib berkenaan pendirian kerajaan BN untuk tidak melaksanakan undang-undang Islam di Malaysia dengan alasan yang sangat tidak relevan.

Saya saranankan supaya umat Islam di Malaysia perlu tolak sebarang bentuk keingkaran yang dilakukan samada ia datangnya dari masyarakat mahu pun dari golongan pemerintah.

Kenyataan bahawa hudud tidak boleh dilaksanakan kerana tidak bersesuaian dengan keadaan semasa samalah menganggap bahawa Islam itu sudah tidak relevan.

Umno telah mengabaikan amanah Allah sekian lama malah rakan mereka sendiri dari MCA dan Gerakan gagal diberi penerangan wajar tentang Islam.

Keingkaran kepada perintah Allah lebih dahsyat padahnya jika ia datang dari pemerintah, kenyataan rasmi tersebut boleh juga disifatkan sebagai kemenangan penjajah yang memusuhi Khilafah Uthmaniah memastikah hukum Islam tidak terlaksana di Malaysia.

Kita pelik dengan golongan sebegini, mereka seolah-olah menganggap Allah tidak perlu apabila berhadapan dengan situasi serta keadaan tertentu.

Sebagai umat Islam, terlaksananya hukum Islam bermakna perintah Allah telah terlaksana dan kita bebas dari dosa tidak laksana perintah tersebut dan boleh bebas dari azab api neraka.

Islam dihadapan BN bagaikan daun kari, kita dapat lihat cara mentadbir Negara tidak ikut cara Islam, berniaga juga bukan cara Islam, cuma ikut Islam apabila berlaku kematian, ini retorik dan pembohongan oleh BN terhadap seluruh rakyat Malaysia.

Islam perlu didaulatkan termasuk melalui perlaksanaan undang-undangnya, bersesuaian dengan fitrah Islam itu yang bersifat membela seluruh manusia kerana ia bersumber Allah yang menciptakan seluruh manusia.

Umno-Bn perlu ditolak menjelang PRU 13 ini kerana setelah begitu lama memerintah dan berdolak dalik berkenaan hudud dan sekarang secara rasmi pemimpin UMNO menyatakan penolakan hudud tersebut.

PAS komited mahu melaksanakan hudud dari mula ianya ditubuhkan sehingga penegasan terakhir yang dinyatakan oleh Mursyidul Am PAS minggu lepad.

DRS KHALIL IDHAM LIM
PARIT BUNTAR, 21 Septembar 2011

Tiada ulasan: