28 Oktober 2011

PAS Parit palu gendang pilihanraya.

Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, YB Dato' Seri Ir Hj Mohammad Nizar bin Jamaluddinhadir dalam majlis pelancaran.

30 Zulkaedah 1432H. [MOD] -
SU DPP Parit

Bota – Pas Kawasan Parit menyemarakkan paluan gendang Pilihanraya Umum 13 dengan melancarkan Markas Operasi Pas Parlimen Parit pada 27 Oktober 2011 dekat sini yang dirasmikan oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, YB Dato' Seri Ir Hj Mohammad Nizar bin Jamaluddin.

Majlis perlancaran yang bermula selepas Maghrib dengan bacaan Yasin itu telah dihadiri hampir 300 orang ahli PAS Kawasan Parit dan penduduk setempat. Ucapan alu-aluan telah disampaikan oleh Ketua Muslimat Kawasan, Dr Najihatussalehah Hj Ahmad dan Yang Dipertua Kawasan, Ustaz Hj Muhammad Ismi Hj Mat Taib.

Memetik ucapan yang disampaikan oleh Ustaz Ismi,37, “Semasa kita berjaya memenangi kesemua kerusi yang ditandingi pada tahun 1999, disinilah markas operasi pilihanrayanya. Insya Allah, dengan penggunaan semula tempat ini sebagai markas operasi, saya yakin kita mampu mengulangi sejarah dengan memenagi kesemua kerusi yang ditandingi Pakatan Rakyat pada Pilihanraya Umum yang ke 13!”.

Ucapan tersebut ternyata membangkitkan semangat para hadirin yang menyambutnya dengan laungan takbir berkali kali dan dimarakkan lagi dengan ucapan perasmian oleh YB Nizar.

Dalam ucapan perasmiannya, beliau menekankan kepentingan para pengundi di Parit memilih pemimpin yang menjadikan Islam sebagai pegangan hidup iaitu pemimpin daripada PAS.

Ujar beliau lagi, rakyat di seluruh dunia telah membuat perubahan termasuklah di Singapura, Thailand, Mesir, Tunisia, Libya dan sekarang sudah tiba rakyat Malaysia membuat perubahan dengan memilih Pakatan Rakyat untuk menggantikan Barisan Nasional yang sudah reput dan lapuk.

Pada majlis tersebut juga telah dilangsungkan pemberian watikah lantikan jentera pilihanraya oleh YB Nizar kepada wakil Majlis Tindakan Dun Bota, Majlis Tindakan Dun Belanja, Dewan Muslimat, Dewan Pemuda dan juga Dewan Himpunan Penyokong Pas.

Tiada ulasan: