29 November 2011

Pemuda PAS sokong tindakan Majlis Peguam

3 Muharram 1433H. [MOD] -

KUALA LUMPUR, 29 Nov: Dewan Pemuda PAS Pusat menyokong penuh tindakan Majlis Peguam Malaysia dan Kumpulan Aktivis Occupy yang mengadakan perarakan membantah RUU Perhimpunan Aman di Parlimen hari ini.

Dalam satu kenyataan kepada Harakahdaily, exconya, Mohd Sany Hamzan berkata, sememangnya usaha menbantah undang-undang yang disifatkan 'kejam' itu wajar disokong oleh semua rakyat Malaysia.

"Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia merakamkan ucapan tahniah dan syabas kepada Majlis Peguam Malaysia, Kumpulan Aktivis Occupy yang telah melakukan bantahan secara serius terhadap Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 201.

"Seluruh rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dan keamanan perlu melahirkan sokongan terhadap usaha untuk membantah dan memprotes cadangan Rang Undang-Undang perhimpunan Aman 2011 ini," katanya yang juga pengarah pilihan raya dewan itu.

Beliau mengulas himpunan yang disertai ribuan peguam dan orang awam di parlimen pagi tadi.

Selain membantah undang-undang itu, himpunan itu juga bagi mendesak seluruh wakil rakyat untuk tidak menyokong usul tersebut diluluskan.

Dalam pada itu, Mohd Sany juga menyelar sikap Umno BNselaku Kerajaan Persekutuan yang telah membohongi rakyat apabila berjanji untuk memberikan lebih kebebasan kepada rakyat, namun perkara sebaliknya berlaku.

"Oleh itu, Jabatan Pilihanraya Dewan Pemuda PAS Malaysia menyatakan sokongan penuh terhadap sebarang usaha mana-mana pihak untuk membantah dan memboikot Rang Undang-Undang Perhimpunan Aman 2011 nanti," katanya.

Harakah Daily

1 ulasan:

Blog Reformis Anak Muda berkata...

Undang2 zalim... Umno cuba mengongkong rakyat lagi... Rakyat bijak menilai.. Ayuh!!! rakyat bangkit menentang UmnoBn.