06 Mei 2012

Guna wang BR1M anjurkan kesyukuran sertai PAS

14 Jamadil Akhir 1433H. [MOD] -

RANTAU PANJANG: Mungkinkah harapkan sokong, sokong membawa rebah benar-benar berlaku apabila wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 yang diumpan bagi memancing undi rakyat menjadi perkara di sebaliknya.

Ini dibuktikan apabila tiga penerima BR1M di Chicha Tinggi dekat sini menggunakan sebahagian wang bantuan tersebut bagi membeli lembu untuk mengadakan majlis kesyukuran menyertai PAS.

Pengasas Umno cawangan Kampung Rengas, Chicha Tinggi, Awang Ismail, 55 atau lebih dikenali sebagai Che Seman mengakui dua isterinya yang mendapat wang BR1M menggunakan wang tersebut bagi membeli lembu.

Selain itu kata beliau adiknya, Zakaria (gambar) juga turut menyumbang wang BR1M ketika membeli lembu bagi jamuan orang ramai sempena ceramah mereka menyertai PAS awal April lalu.

Pada ceramah tersebut Che Seman mewakili ahli keluarga dan rakan-rakan menyerah 152 borang menyertai PAS kepada Timbalan Pesuruhanjaya PAS Kelantan, Datuk Mohd Amar Abdullah.

Hadir sama di majlis itu Adun Bukit Tuku, Abdul Fatah Harun dan Adun Gual Periok, Mohamad Awang serta jawatankuasa PAS Rantau Panjang.

Ketika ditemui baru-baru ini Che Seman berkata, beliau tidak menerima wang RM500 BR1M, sebaliknya dua isterinya mendapat wang tersebut.

Begitu juga adiknya Zakaria merupakan Ketua Umno Cawangan Kampung Rengas menerima wang BR1M.

“Wang tersebut kami kumpul untuk membeli lembu yang disembelih bagi jamuan orang ramai sempena meraikan kemasukan saya dan kawan-kawan bersama PAS pada 7 April lalu,” ujarnya.

(Tunggu pendedahan lanjut dalam Harakah edisi cetak keluaran akan datang).

harakahdaily/-

Tiada ulasan: