20 Julai 2012

Tahniah : Akhirnya Abby Abadi jadi ahli PAS seumur hidup

30 Syaaban 1433H. [MOD] -

(Abby Abadi menyerahkan borang menyertai PAS kepada Mursyidul Am malam tadi)

KOTA BHARU: Selepas menekuni semula amalan agama dan bersedia sepenuhnya menerima segala risiko, akhirnya pelakon Abby Abadi secara rasminya malam tadi menyertai PAS sebagai ahli seumur hidup.

Beliau menyerah borang sebagai pendokong berdaftar gerakan Islam kepada Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat di Nilam Puri.

Biar pun dalam keadaan keuzuran dan kepenatan, namun Menteri Besar Kelantan mengagahi juga hadir pada program tersebut yang diadakan di padang Yayasan Islam Kelantan, berhadapan dengan kampus Akademi Islam Universiti Malaya.

(Penyataan Abby melalui twitternya kenapa beliau menyertai PAS)

Kedatangannya agak lewat, semata-mata bagi memenuhi impian dan hasrat pelakon terbabit yang kebelakangan ini muncul dengan penampilan baru.

Bersaksikan ribuan penduduk tempatan, Abby bersama seorang lagi pelakon Hairie Othman diserbu ramai peminat remaja untuk bergambar dan beramah mesra.

Selepas menyerah borang yang dirakam dengan puluhan lensa kamera, Abby kemudian dipakai selendang berwarna hijau oleh anggota Exco kerajaan negeri, Wan Ubaidah Omar. Hadir sama Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dan Ketua Penerangan PAS Kelantan, Dr Muhammad Fadzli Hassan.

“Biar pun saya bersama dengan gerakan memperjuangkan Islam dan keadilan, namun saya masih sayang lagi kepada dunia seni.

“Sebagai orang seni saya tidak pandai untuk mencari rezeki dengan bidang lain. Oleh itu saya berharap selepas ada perubahan di Putrajaya nanti, kita boleh lakukan sesuatu bagi memartabatkan seni mengikut acuan Islam,” ujarnya.

Hujah itu sebelumnya turut dikongsi bersama Hairie apabila mencadangkan kepada PAS supaya membikin drama berkaitan perjuangan Islam bagi membolehkan generasi muda tahu asal usul sejarahnya.

Menurutnya elok diterbitkan filem mengisah mengenai kegigihan tokoh terkenal dalam gerakan Islam di Malaya iaitu Dr Burhanuddin Helmy yang begitu banyak berjasa.

“Kalau PAS berminat untuk menerbit filem tersebut eloklah watak utama diberi kepada saya,” katanya dengan nada berseloroh.


Harakahdaily/-

1 ulasan:

syazaa berkata...

ya,,.. betul tu,, filem berunsurkan islamm,, yang posotif,..
bagi rasa, akan lebih memajukan industri filem kita,.. sekarang,, filem yang berunsurkan negatif aje banyaknye,,.. yang ala kebaratan dari segi cara hidup,, perbualan,, sosialnye... emmm,.. saya sangat berharap akan ada pereubahan dalam perfileman kita,,.. contoh, seperti upin ipin,.. tapi itu untuk kanak2,.. bagi lebih general untuk umum filem menekankan akhllah islam sebenar,.. yang boleh diambil panduan,, ditiru cara hidupnye... sebab masyarakat melayu kita mudah meniru dari filem...

cinta cara islam,.. untuk anak remaja dan dewasa,..
cara sepatutnya masyarakat islam,..
perbualan cara islam,, elok,.. PERLU MENDIDIK RAKYAT,MASYARAKAT BUKAN MENGIKUT APA YANG TELAH MASYARAKAT AMALKAN YANG SALAHH,..
DENGAN CARA YANG KREATIFF...

FILEM ADA MALAIKAT DAN SYAITAN SEBELAH KIRI DAN KANAN DALAM RUTIN KEHIDUP ,,CARA MEMILIH KEPUTUSAN YANG BAIKK,..
INI SATU LAGI CADANGAN SAYA,.. macam dalam majalah kanak2 islamic masa saya kecil tu,, kartun begitu sepatutnye diFILEMKAN.....
mendidik anak melayu terutamanya,..kerana telah banyak keruntuhan MORAL...