16 Ogos 2012

Polis Pulau Pinang tumpu rondaan di 10 kawasan risiko jenayah

27 Ramadhan 1433H. [MOD] -

KEPALA BATAS: Polis Pulau Pinang akan menumpukan rondaan di 10 kawasan panas yang kerap berlaku jenayah bagi membendung jenayah di negeri ini semasa cuti perayaan Aidilfitri ini.

Ketua Polis Negeri Datuk Abdul Rahim Hanafi berkata antara kawasan yang kerap berlaku jenayah ialah Jelutong, Jalan Patani, Pulau Tikus, Mak Mandin dan Butterworth.

"Sepuluh kawasan 'hotspot' berkenaan akan diadakan rondaan dengan lebih kerap bagi memastikan tidak berlaku jenayah supaya orang ramai tidak perlu bimbang nak beraya," katanya kepada pemberita selepas menghadiri program konvoi Singgah Sahur anjuran Pemuda Umno Kepala Batas, di sini awal pagi ini.

Konvoi berkenaan singgah di 10 balai polis di sekitar daerah Seberang Perai Utara dan Plaza Tol Sungai Dua bagi menghantar makanan untuk anggota polis yang bertugas bersahur.

Sehubungan itu, Abdul Rahim berkata hanya 10 peratus daripada 5,817 pegawai dan anggota polis di negeri ini bercuti pada Hari Raya tahun ini manakala selebihnya terbabit dalam 'Ops Selamat" dari 12 hingga 26 Ogos bagi memastikan kelancaran lalu lintas dan kadar jenayah dapat dibendung.

Beliau turut mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pemuda Umno atas keprihatinan mereka dengan menghantar makanan untuk sahur dan hamper kepada anggotanya dan menurutnya program seumpama itu mampu mengeratkan hubungan antara polis dan masyarakat.

Sementara itu, Ketua Pemuda Umno Bahagian Kepala Batas Datuk Reezal Merican Naina Merican berkata program itu adalah acara tahunan bagi menghargai jasa dan tugas anggota polis yang sentiasa menjaga keselamatan negara.

"Program ini merupakan manifestasi untuk mengzahirkan sebagai tanda terima kasih di atas pengorbanan pihak polis dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab menjaga ketenteraman awam selama ini," katanya. - Bernama

Tiada ulasan: