03 September 2012

Hantar Rohingya ke negara lain

15 Syawal 1433H. [MOD] -

Yangon: Ratusan sami Buddha di Myanmar mengadakan perarakan menyokong saranan Presiden Thein Sein untuk menghantar 800,00 penduduk Rohingya ke negara lain. Thein Sein membuat cadangan itu Julai lalu yang segera ditolak agensi pelarian Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Sami itu membawa sepanduk berbunyi: “Selamatkan tanah air kamu dengan menyokong presiden.” Myanmar menganggap etnik Rohingya sebagai pendatang haram dari Bangladesh tetapi Dhaka turut tidak mengiktiraf mereka. - AP

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini ke yg diajar oleh agama Buddha..wahai penganut Buddha di malaysia kalu beginilah apa yg agama kamu ajar..menghalau penganut agama lain sesuka hati, maka marilah bersama Islam..agama yg amat menghormati pegangan agama lain..tiada guna hidup dalam agama yg langsung tidak menghormati agama lain..

Tanpa Nama berkata...

Dimana Allah yang maha kuasa ! Rohingya Muslim bermasalah kenapa tak datang tolong ! Sebenar Allah tak akan dan tak mampu tolong cuma manusia sahaja dapat menolong ! Dunia ini manusia lebih kuasa daripada Allah ! Jika Allah boleh tolong pasti tiada jenayah, kemalangan, pergaduhan, peperangan, penyakit dan malapetaka dan kita tak perlu polis, doktor, peguam, askar dan lain-lain lagi. Agama cuma satu kepercayan dan tak harus terlampau percaya. Terlampau percaya akan menjadi fanatik !