28 Disember 2012

Tak sangka keli bawa tuah

14 Safar 1433H. [MOD] -

KERIAN - Seorang pemancing tidak menyangka ikan keli seberat 1.21 kilogram yang ditangkapnya membawa tuah apabila dia dinobatkan sebagai juara Pertandingan Memancing Tahunan Kelab Sukan Bermotor Selinsing (Krisbes) di Parit Simpang Tiga, semalam.

Pemenang, Mohd Ashraf Maston,48, berkata, kejayaan itu julung kali dikecapinya setelah menyertai pelbagai pertandingan memancing di merata tempat termasuk di luar Perak.

Menurutnya, dia tidak menyangka keputusan untuk mencuba nasib di laman sendiri membawa pulangan berbaloi apabila berjaya memenangi wang tunai RM1,000.

“Saya tidak menduga ikan sekecil itu bawa tuah ,” katanya sewaktu ditemui Sinar Harian, di sini, semalam.

Pemenang bagi tempat kedua dan ketiga yang berjaya mendaratkan ikan keli seberat 1.2  kilogram dan 1.1 kilogram, masing masing membawa pulang RM700 bagi tempat kedua serta RM500 bagi tempat ketiga.

Yang Dipertua Krisbes, Mohamad Noor Dawoo berkata, pertandingan ini adalah acara tahunan anjuran Krisbes yang diadakan di Dun Selinsing dan sambutan diterima amat menggalakkan apabila jumlah kehadiran dikenal pasti melebihi 3,000 orang.

Katanya, lebih membanggakan, hadiah cabutan bertuah utama berupa sebuah motorsikal jenis Kriss Modenas dimenangi seorang pemuda Orang Kurang Upaya (OKU) sekaligus membuktikan program itu diterima masyarakat pelbagai lapisan.

Mohd Noor( dua, kiri) bergambar dengan Mohd Ashraf (dua, kiri),dan dua pemenang lain sambil diiringi Kamarudin.
sinar/-

Tiada ulasan: