14 Februari 2013

Tragedi konvoi ke Pulau Sibu

3 Rabi'ul Akhir 1434 H. [MOD] -
Foto Batu Pahat: “Saya nekad memandu secara melawan arus untuk ke tempat kemalangan, namun usaha itu masih gagal menyelamatkan nyawa anak dan adik saya.” 

Demikian kata Sahlul Mahfudz Abdul Sattai, 23, yang kehilangan dua insan tersayang akibat kemalangan di Kilometer 86.2, Lebuhraya Utara-Selatan antara Yong Peng-Ayer Hitam, dekat sini, semalam.

Dalam kejadian jam 9 pagi itu, anak Sahlul Mahfudz yang berusia dua tahun, Mohamad Iztiyad Bisyari meninggal dunia di Hospital Enche’ Besar Hajjah Khalsom, Kluang, manakala adiknya, Salihu Syabab Abdul Sattai, 20, menemui ajal di tempat kejadian.

Sahlul Mahfudz berkata, sejurus tiba di lokasi kemalangan dengan memandu kereta BMW miliknya secara melawan arus kira-kira satu kilometer, dia mendapati anak dan adiknya berada dalam keadaan parah.
RAKAN mangsa, Nina Baharun mengambil barangan daripada kereta yang remuk.

“Saya segera membawa mereka ke hospital, namun diberitahu adik saya sudah meninggal dunia manakala anak saya menyusulinya sebaik tiba di hospital,” katanya.

metro/-

Tiada ulasan: