07 Mac 2013

PAS harap Najib ke Sabah dapat amankan negara

24 Rabi'ul Akhir 1434 H. [MOD] -


KUALA LUMPUR: PAS terus mendoakan keselamatan pihak polis dan tentera yang sedang mempertaruhkan nyawa di Sabah demi menjaga kedaulatan negara, kata Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub.

Beliau berkata, PAS amat berharap isu pencerobohan di Sabah oleh kumpulan yang mendakwa pengikut Sultan Sulu itu dapat ditangani dengan bijak dan bertanggungjawab.

"PAS sentiasa mendoakan keselamatan pasukan keselamatan kita dan berharap mereka sabar hadapi tugas berat ini," katanya ketika dihubungi Harakahdaily hari ini.

Namun beliau bimbang kejadian tembak-tembak yang terus berlaku hari ini akan menimbulkan keresahan rakyat dan spekulasi yang boleh memburukkan lagi keadaan.

"Kita bimbang jika keadaan tembak-menembak ini berterusan ia akan menimbulkan keresahan dan spekulasi yang tak dapat dielakkan di kalangan rakyat," katanya.

Akhbar pagi tadi melaporkan, kejadian tembak-menembak kembali meletus di kawasan operasi Kampung Tanduo ketika pasukan keselamatan Malaysia meneruskan operasi mencari saki baki kumpulan penceroboh.

Justeru Salahudin yang juga Ahli Parlimen Kubang Kerian sekali lagi mengulangi gesaan agar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak memanggil sidang tergempar parlimen bagi membincangkan isu yang telah melibatkan pertumpahan darah ini.

"Saya ulangi gesaan agar Perdana Menteri mengadakan sidang khas parlimen untuk terangkan kepada Ahli Parlimen dan rakyat tahap keselamatan negara kita, apa yang sedang berlaku di sana," tegasnya.

Beliau juga berharap Najib dapat melakukan sesuatu dengan kehadirannya ke Sabah hari ini.

"Saya harap dengan kehadiran Najib ke Sabah, beliau dapat lakukan sesuatu untuk keamanan di sana," katanya.

HARAKAHDAILY/-

Tiada ulasan: