05 April 2013

Anwar: Permatang Pauh atau Tambun, tunggu malam ini

24 Jamadil Awal 1434 H. [MOD] -


Anwar Ibrahim

Datuk Seri Anwar Ibrahim
BUKIT MERTAJAM - Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memberitahu yang beliau mempunyai masa "kira-kira tiga jam lagi" sehingga malam ini untuk berfikir sebelum mengumumkan kerusi yang akan ditandinginya.
Beliau yang menghadiri majlis minum petang bersama kira-kira 300 penyokongnya di Kubang Semang di sini petang tadi berkata, keputusan akan diumumkan pada ceramah umum di Taman Pauh malam ini.
"Saya akan menghubungi beberapa pemimpin tertinggi untuk berbincang sebelum membuat keputusan," kata beliau yang juga Ketua Pembangkang.
Dalam pada itu, beliau turut membayangkan akan bertanding di kerusi Parlimen Tambun bagi mengukuhkan tiga kerusi yang dikuasai Pakatan Rakyat (PR) iaitu Parit Buntar, Bagan Serai dan Gopeng.
"Ini bukanlah bermaksud yang saya tidak menghargai sokongan penduduk Permatang Pauh selama ini, namun tujuannya adalah untuk menguatkan lagi sokongan di sana," katanya.

Dalam pada itu, beliau mengesyorkan Ketua Srikandi Keadilan Malaysia, Siti Aisyah Shaik Ismail sebagai calon sekiranya beliau tidak bertanding di Tambun.

"Ia merupakan salah satu cara untuk mengukuhkan kedudukan di sana dan saya percaya sokongan padu tetap akan diberi penyokong sempena pilihan raya kali ini," katanya.
Sinar/-

Tiada ulasan: