20 April 2013

Nik Aziz tunai solat dahulu

9 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

Beliau bersama tiga lagi calon PAS menunaikan solat Hajat dan Dhuha sebelum ke pusat penamaan calon.
PENGKALAN  CHEPA: Mursyidul Am Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat dan tiga lagi calon PAS di Pengkalan Chepa menunaikan solat Hajat dan Dhuha sebelum ke pusat penamaan calon.

Dr Izani Husein parlimen Pengkalan Chepa, Wan Ubaidah Kijang dan Datuk Nik Amar Pancor menunaikan solat Hajat dan Dhuha di Masjid As Salam sebelum berarak menuju ke pusat penamaan calon.
Mereka keluar dari masjid itu jam 8.35 pagi menuju ke pusat penamaan calon. Kira-kira 5,000 penyokong mengiringi keempat calon menuju ke pusat penamaan calon di sekolah menengah Pengkalan Chepa 1.
Nik Aziz, 82, penyandang kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Chempaka itu ditentang oleh Wan Razman Wan Abdul Razak dari Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke 13 pada 5 Mei serta dijangka ini merupakan kali terakhir beliau akan bertanding
Sementara di Pendang, Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu menghadapi pertandingan dua penjuru menentang calon Barisan Nasional, Datuk Othman Abdul di Parlimen P.011 Pendang.
Sementara tiga calon bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tokai dan DUN Sungai Tiang.
Perkara itu diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan raya P.011 Pendang, Md Nordin Yahya pada jam 10.30 pagi ini di Pusat Penamaan Calon, Pejabat Daerah Pendang.
Calon-calon yang bertanding di DUN Tokai ialah penyandang, Datuk Mohamed Taulan Mat Rasul, Najmuddin Darus (BN) dan Abu Bakar Abdullah (Bebas).
Bagi DUN Sungai Tiang, penyandang, Datuk Suraya Yaacob (BN) ditentang Fadzil Baharom (PAS), Cherean a/l Isen (Kita) dan Rosli Omar (Bebas).
FMT/-

Tiada ulasan: