28 Oktober 2013

Detik paling sesuai saya berundur


23 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -

بسم الله الرحمن الرحيم

1. Setelah 28 tahun saya berintima' dengan Dewan Pemuda PAS Malaysia.

Bermula sebagai:
[AJK DPP Kawasan Rompin
Ketua DPP Kawasan Rompin
Exco DPP Negeri Pahang
Ketua DPP Negeri Pahang
Exco DPP Malaysia
Ketua DPP Malaysia]


2. Kini tibalah detik paling sesuai saya mengundur diri dari DPPM saat usia menjengah 43 tahun. Semoga segalanya menjadi amal soleh buat diri yang kerdil ini dan diterima oleh Allah swt. Ameen Ya Rabbal A'lamin.

3. Faktor pengunduran:

a] Telah tiba masa yang paling sesuai untuk saya berundur.

b] Memberi laluan kepada adik-adik seperjuangan untuk menyambung baton kepimpinan dan risalah perjuangan ini dengan baik dan jayanya berdepan cabaran yang semakin sengit.

c] Mahu meneroka ruang perjuangan [tarbiyah, dakwah dan siasah] di medan yang lebih luas dan berbeza setelah sekian lama berlumus dengan DPP sejak tahun 1985.

4. Selamat berjuang saya ucapkan buat semua adik-adik dalam DPP disemua peringkat agar berjaya lebih gemilang di masa depan, memacu perjuangan yang tiada sempadannya ini.

5. Maafkan saya atas salah dan silap jua pelbagai kelemahan dan kekurangan diri ini sewaktu sama-sama berjuang dan memimpin DPPM.

Nasrudin bin Hassan

Ketua DPP Malaysia
[sesi 2009-2013]

Tiada ulasan: