24 Oktober 2013

Lima sebab utama mengapa calon PAS mesti dimenangkan

19 Zulhijjah 1434 H. [MOD] -
http://batuvskayu.blogspot.com,24 Okt 2013

Zulkifli Yahya


Pertama, Kerajaan BN sudah sah memerintah Kedah. Penambahan kerusi BN tidak mengubah apa-apa dari status pentadbiran mereka. Sebaliknya pertambahan kerusi boleh menyebabkan kerajaan BN bertambah angkuh dan lumrahnya pihak yang angkuh sukar mendengar pandangan rakyat.



Kedua, kerajaan yang baik perlu dipantau dan dimuhasabah. Kemenangan PAS bermakna kerusi pembangkang tidak berkurang, menjadi suara yang memantau kerajaan demi kebaikan rakyat. Jika BN yang menang jangan harap ADUN tersebut berani menegur kerajaan.



Ketiga, jika Sungai Limau berada di tangan pembangkang, maka BN sebagai kerajaan akan berusaha merampasnya untuk PRU14 nanti. Maka rakyat akan mendapat pelbagai nikmat pembangunan yang dilakukan oleh kerajaan dalam usaha memenangi hati rakyat.



Keempat, PRK Sungai Limau menjadi fokus seluruh negara. Jika PAS menang, ia menghantar mesej kepada kerajaan BN di pusat supaya jangan sewenang-wenangnya membuat keputusan yang merugikan rakyat. Misalnya, jangan sewenangnya menaikkan harga minyak yang menyebabkan harga barangan turut melonjak. Dengan memilih PAS bermakna pengundi Sungai Limau telah berjasa kepada seluruh rakyat Malaysia.



Kelima, dua buah parti yang kuat dan bersaing di Kedah di kalangan orang Melayu ialah Umno dan PAS. Kedua-duanya parti terdiri dari majoriti orang Melayu beragama Islam. Kepada golongan tidak berparti, eloklah meraikan kedua-duanya. Umno sudah diberi sebuah negeri, maka wajar sangatlah Sungai Limau (cuma sebuah DUN) diberi kepada PAS.

Tiada ulasan: