21 Januari 2014

Najib hanya ada satu cara supaya dipuji oleh rakyat

19 Rabiul Awal 1435. [MOD] -
KUALA LUMPUR: Selepas dikangkungkan dan ‘diboo’, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya mungkin akan terus menerima lebih banyak signal penolakan daripada rakyat. 


Bagi blogger Shahbudin Husin, trend yang ada memperlihatkan ia tidak akan berhenti setakat ini saja. 

“Apa pun yang cuba dilakukannya selepas ini tidak akan diterima lagi. Beliau akan terus diejek, dipersenda, kehadirannya dalam sesuatu majlis tidak dialu-alukan dan kesilapannya dalam bercakap atau memberi fakta akan terus diperbesar-besarkan untuk menunjukkan ketidaklayakannya untuk terus menerajui negara ini,” tulis beliau di dalam blognya, semalam.

Menurutnya, bermula dengan kenaikan harga barang dan kos sara hidup, Najib boleh dikatakan akan melalui detik-detik hitam dan mencabar dalam kepimpinannya. 

Katanya, selepas dikangkungkan dan diboo, serangan yang diterimanya mungkin lebih dahsyat lagi. 

Menurutnya lagi, ada yang mengatakan kebangkitan dan arus penolakan ini tidak pernah berlaku kepada mana-mana PM sebelum ini, bahkan ketika Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj mahu dijatuhkan dahulu pun, suasananya tidaklah separah sekarang ini.

Justeru, ujarnya Najib mungkin memerlukan keajaiban untuk menukar fenomena kangkung dan boo yang menghantuinya sekarang kepada kata-kata pujian dan sanjungan, kecuali daripada kelompok yang berkepentingan dengannya. 

“Tetapi jika Najib benar-benar mengharapkan sanjungan dan kata-kata pujian daripada rakyat, berundur diri sebagai PM mungkin satu-satunya pilihan yang harus dipertimbangkannya dengan serius ketika ini,” tulisnya lagi.



Harakahdaily

Tiada ulasan: