17 Januari 2008

Pakatan BA : Kenyataan Mengelabah Muhyiddin

Pakatan Pembangkang (BA) dalam menghadapi BN dalam PR ke 12 akan datang semakin membimbangkan UMNO. Terbaru kenyataan dari Naib Presiden UMNO, Muhyiddin Yassin mengambarkan BN semakin mengelabah. Amat malang kenyataannya mengambarkan sememangnya dia kurang cerdik dan ingin lari dari isue yang sebenar.



Persefahaman antara PAS dan PKR serta DAP di Pulau Mutiara sesungguhnya membimbangkan BN. Begitu juga dengan negeri-negeri lain semuanya hampir selesai melakukan perundingan dalam soal pembahagian kerusi. Slogan satu lawan satu yang hampir 100 pratus jadi realiti sejak beberapa pilihanraya 1999 sangat menggusarkan BN. Menggambarkan rakyat sangat berhasrat untuk menolak Kerajaan BN .

Muhyiddin seperti memujuk dan merayu rakyat supaya tidak terpedaya dengan pakatan parti-parti pembangkang kerana ia hanya kerjasama semata-mata untuk memenangi pilihan raya umum ke-12 akan datang. Beliau menegaskan, pakatan Parti Keadilan Rakyat (PKR), PAS dan DAP hanya satu mainan politik bagi memberi persepsi kepada rakyat, kononnya parti-parti pembangkang bersatu serta bersedia membentuk kerajaan alternatif.“Tidak ada satu yang baru dalam pakatan pembangkang, di depan kelihatan kerjasama mereka baik tetapi pada asasnya parti-parti pembangkang itu cuba mengalahkan antara satu sama lain.“Malahan setiap parti berdoa agar mereka menang dan rakan mereka akan kalah dalam pilihan raya akan datang,'' katanya.

Wahai Menteri Pertanian, bila pula kamu dilantik menjadi juru cakap pembangkang. Lebih baik pergi jaga lembu dan kambing , jangan banyak sangat buat komen tentang kami kerana semakin banyak kenyataan yang dikeluarkan semakin menampakkan tidak cerdiknya Tan Sri.

Sesungguhnya pakatan pembangkang tidak kerana lain melainkan untuk menjatuhkan BN yang ZALIM dan GILA KUASA itu. Kami bersatu atas asas keadilan yang didahagakan oleh rakyat marhaen. Sebab itu tanpa mengira parti, agama , bangsa, ideologi rakyat bersatu untuk menegakkan keadilan yang hampir padam dalam kamus BN.

Pemimpin BN hanya berjuang menjaga periuk nasi ( perut dan ****h perut) dan kroni-kroni masing-masing. Rakyat di bawah menderita dan dihimpit inflasi yang dasyat. Semua sistem dan agensi kerajaan dihinggapi penyakit dan skandal. Rasuah, skandal sex sehinggalah pembunuhan orang politik.

Untuk keluar dari ketakutan dan kegawatan ini rakyat sanggup berhimpun dengan jumlah besar seperti Himpunan Bersih dan HINDRAF, mereka menuntut haknya. Walaupun dihalang dengan berbagai cara mereka berani keluar. Inilah gambaran sebenar kehendak rakyat.

Bagi kami yang berjuang atas landasan Islam, Allah matlamat kami. Taqwa dan Keikhlasan adalah teras dan asas perjuangan. Perjuangan kami bukan kerana untuk menang pilihanraya semata-mata, namun atas dasar untuk mencari keredhaan Allah SWT. Sudah berulangkali kami tegaskan sekiranya UMNO dan BN kembali kepada landasan yang sebenar, kami sanggup bersatu dalam satu wadah dengan kamu.

Tiada ulasan: