21 Mei 2008

Mukhriz: "Saya akan menjadi suara lantang dalam UMNO yang menegur kepimpinan parti"

KUALA LUMPUR, 20 Mei:-Anak bekas ahli UMNO Tun Dr. Mahadhir (TDM),Mukhriz mendesak Perdana Menteri, Abdullah Ahmad Badawi meletakkan segera jawatan. Suara beliau ini adalah lebih keras dari nada sebelumnya supaya Pak Lah cepat berundur.

"Saya akan menjadi suara lantang dalam UMNO yang menegur kepimpinan parti,’’ katanya pada sidang akhbar di sini petang ini.

Mukhriz berkata beliau akan menjelajah keseluruh negara untuk mendapatkan sokongan bagi mendesak Abdullah meletakkan jawatan dalam parti dan kerajaan. Mukhriz mendakwa beliau turut mendapat sokongan bukan sahaja dari ahli UMNO tapi juga Pemuda, Wanita dan Puteri UMNO.

Dalam pada itu Kesemua Ahli Parlimen UMNO di dakwa menemui PM di Parlimen hari ini dan berikrar akan terus kekal dalam parti dan setia dengan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi untuk menerajui parti dan negara.Mereka memberi jaminan tidak akan mengikut jejak langkah bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang mengisytiharkan keluar UMNO semalam.

Sekiranya berita tersebut ada benarnya, berapa orangkah yang bertemu PM, dimana sebenarnya posisi Mukhriz?Namun begitu Mukhriz menegaskan ia tidak akan meletak jawatan atau keluar daripada UMNO walaupun beliau bersetuju dengan tindakan bapanya itu.

Tiada ulasan: